Vår, Vinterpäls som fälls, drag, kurser, sådda frön och väntad valpkull...

Ute snöar det som aldrig förr och inne sitter vi med nysådda frön, inget märkligt, det är vår i Kiruna. Dragsässongen har varit hackig för mig, har jobbat sena kvällar och haft envist ont i halsen i flera omgångar. Min skrupplighet har även gjort att jag och Elvira missat ett kurstillfälle, faktist två, men den andra för att jag inte hade koll på vilken dag det var, så typiskt och irriterande!!! 

Hur som hellst, Elvira föredrar helt klart skidspår när det kommer till intensiteten av dragandet, hon älskar att tävla med skidåkare och skriker om hon inte får vara med och tävla, kör ngn om henne ger hon järnet. Att skidspåren innebär att man inte behöver vända om för att ta samma väg hem är A och O. Att vända och dra samma väg tillbaks är nog det tråkigaste som finns enligt Elvira. 

Jag får dock värk av mina pjäxor, och de ger i princip inget stöd alls åt fötterna vilket innebär sämmre balans, behöver satsa några ören på helt ny skateutrustning! Elvira har iaf fått en nordisk pulka, inte av tävlingsmaterial men den duger bra för oss och hon gillar den väldigt mycket! 

Nu ska vi hämta huskien Iza som draghjälp och försöka hitta ngt spår som inte är helt översnöat, annars händer inget speciellt här, vi hoppas såklart att parningen har tagit och önskar en stor kull med bra fördelning av friska och fina curlyvalpar! 

 


på återseende / Anna



 

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0