Tips på matig förstärkare = miniplättar...

Det har blivit lite kallare igen och det är ljust ute väldigt länge nu för tiden, perfekt! Mindre perfekt (ang dragträningen) är det hårda spåret, hundarna tycker iof att det är roligt och det går snabbt, men jag är för all del inte född att stå på skidor, har inte den rätta balansen för det. Mitt urusla balanssinne till trots så har jag vurpat få gånger denna vinter och oförlitliga skoterspår är knappast till någon fördel.

Vi har dragit ner på Elviras dragdagar, samt gjort så att Duni och Rimset med förare får ta täten, varav Elvira och jag använder dem som morot längst bak. Det går bra, men hon tycker fortfarande det är fruktansvärt tråkigt att dra samma spår tillbaks, förståerligt!

Ny förstärkare!
Som hundtränare är man alltid ute efter nya, roliga och användbara förstärkare, vare sig det handlar om något i matväg eller annat skoj. Bra förstärkare (förmåga att hitta hundens motivation) är A och O i all hundträning, hunden måste vilja jobba för något. En del hundar blir riktigt glada med röstberöm, Elvira är inte en av dem kan jag avslöjja.

Nåväl, jag brukar kika vad det finns att tillgå för något i matväg hemma, idag hittade jag ett paket plättar (sådana små runda, färdiga plättar man hittar i affären), delade två, tre stycken i mindre bitar och lade dem med köttbullsbitarna (som inte alls hör till Elviras favoriter). Till min förvåning älskade hon verkligen plättarna, skoj! Nu gäller det för mig att inte överanvända plättarna, har lätt att fastna i förstärkare som jag vet fungerar och därmed göra dem mindre förstärkande!

Avlämnandet i handen går som smort, det har i sin tur förstärkt mig, det är sååå roligt att träna nu =)

CAMABAROS.COM - BETA version
Bygger just nu på en ny hemsida, jag är ingen renodlad webbutvecklare så det tar den tid det tar, men för att snabba på det hela kommer en enklare  variant av sidan komma ut, vilket ger mig lugn och ro att vidareutveckla mina ide'er. Eftersom jag inte har ngn webbutvecklare i min närhet så blir det en HEL DEL klurande och man får testa sig fram.


Rimset, sommaren 2010...

Ha det !

Kommentarer
Postat av: din mor

Snyggaste killen i Gävle

2011-03-25 @ 11:26:03

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0