Det var VÄLDIGT nära att en Pyreneerhund skulle flytta hem till oss, och Spinone har jag alltid haft ett gott öga för...

Hösten är här och dvärgbjörkarna sveper in sig i färggranna höstkappor i gula, röda och bruna nyanser medan de huttrar i nordavinden. Rävungarna efter vägarna har vuxit men är fortfarande lika nyfikna, har varit med om att de springer efter bilen tillåme. Ugglor ser man varje dag, ett uggleår som detta har jag aldrig varit med om, stora vita, små gråa, de flyger just ovanför ens huvud, eller framför bilen, de sitter mitt på vägen så man får stanna, helt otroligt.  Det vilda djurlivet frodas i år och det börjar nog med den nedre delen av kedjan, gnagare!

Satt och läste lite ur min gamla blogg igår, där hade jag bla skrivit ett långt inlägg om varför och hur jag blev intresserad av de raser jag har, tänkte faktist klippa ut och klistra in här men hittade det inte idag.

Reflekterar iaf över att vi haft Curly Coated Retriever sedan 1998, alltså 13 års erfarenhet av rasen, Siberian husky har jag varit mycket intresserad av hela mitt liv och har alltid vetat att det varit en av mina raser jag vill satsa på. Podenco Ibicenco, det var tidigt jag fick upp ögonen för denna ras, kanske var 13-14 år, sedan läste jag allt jag kom åt och blev helt fascinerad, tog dock många år innan jag införskaffade min första Podenco, likaså min första Siberian, kände mig aldrig som någon nybörjare av dessa raser iaf, inte erfaren, men allt var så naturligt, hade ju fokuserat på dem så länge, uppsökte alltid Siberian husky ringen, i början var det knappt någon Sibbe som ställdes ut, Anna med Elviras morfar var många gånger de enda, vad jag minns, vad jag minns.... Podencosar fanns väll knappt i Sverige, Sinsline hundar, men de såg jag aldrig. har dock hittat gamla bilder från utställningar i Norge där jag nog fått med en å annan Rosenhillare =) 

Innan Curlyn kom hem till oss, hade vi kontakt med uppfödare av Spinone samt Pyreneerhund, ödet ville annorlunda. Nåväl, har nog tagit upp det här förr, men är trevligt att tänka tillbaks. 


En filmsnutt, en Curly och en Siberian...

 


/A

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0