Ett hjärta av snö...

 
Lola, min vita huskie, vi fick 15 år tillsamans innan hon somnade in. Nu är hon borta, men en ny liten huskie har som bekant gjort entre i mitt liv. Jag tänker varje dag på henne, minns vår tid med glädje, inte med sorg. Nu kanske mer när Elvira tassar omkring mig. Dom är helt klart två skilda individer, men det finns en sak som förenar dom, och något jag älskar med huskiesar.

Förmågan att kunna lägga sig ner, vart som hellst och vara mycket tillfreds med livet, känna vinden smeka pälsen, blicka ut över lanskapet, och hela individen utstrålar välbefinnande och lugn. Bara vara...

När Lola dog ville jag fundera ett tag om det skulle bli en ny huskie, det dröjde inte länge innan jag förstod hur mycket de Polara hundarna betyder för mig, och aldrig känner jag mig så nära, så fri som under en slädtur... Mitt mål är helt klart att få ihop ett långdistans spann, det är min dröm!

Kanske hade hon rätt, kvinnan som gav mig healing, då hon berättade om mitt tidigare liv som hundspannsförare i Alaska, och hur jag omkom i en tur då jag hamnade under isen, alla hundarna klarade sig.... kanske hade hon fel! 

Men känslan jag har idag, min dröm... den är sann!  






Lola och Tuva i Norges klippor (Narvik)


Lola

 
Elvira 9 veckor

// Anna


Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh du har en jätte fin blogg och megasöta hundar (:

Min kusin har uppfödning av marsvin och såna där stora lurviga mysråttor och skinny's, hon gör ungefär som du, fast hon tar stora trä hyllor och gör som dörrar med höns nät och så har hon fixat åt dem där inne :P

En fråga: Vad heter designen du har , alltså inte headern och så utan själva designen.. eller har du gjort den själv? Mvh djurälskaren ebba ^^

2011-09-11 @ 11:50:50
URL: http://ebbahjartahakan.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0