Säkerhetsmarginaler och hundförarväst


Jag har "klickat" hem lite nödvändigheter (rolig liknelse... eller har jag dålig humor) =P  Böcker kan jag aldrig få nog av så naturligtvis fanns några guldkorn (enligt mig) med på önskelistan, nåväl.... presenterar mina nödvändigheter i ord och bild här nedan, allt är beställt från Canis




;)



Sök i teori och praktik 


Du lär dig bl.a. hur du kan shejpa in sökmönstret med minimalt användande av hjälp, hur du kan baklängeskedja rullemarkering och inte minst hur du kan lägga upp träningen för att ha en bra säkerhetsmarginal mot blindmarkeringar och andra vanliga problem.












Lydnadsträning i teori och praktik 

Denna har jag trånat efter länge!!! GULD för en sån som jag ;P

"Äntligen är den här - sannolikt den mest omfattande bok som har skrivits om tävlingsinriktad lydnadsträning tills nu. Boken tar upp inlärning av samtliga lydnadsmoment i SBK:s lydnads- och bruksprov. Men inte nog med det. Den tar sig också an den inlärningsteori som ligger bakom metoderna, mer än vad någon annan hundbok tidigare har gjort. Detta är en avancerad bok för den seriösa hundägaren som vill utveckla sina egna träningsfärdigheter så långt som möjligt. "

  








Hundars och vargars beteende

"I denna bok om hundars och vargars beteende presenterar Freddy Worm
Christiansen helt nya kunskaper och insikter. Dessa baseras på författarens
forskning och egna erfarenheter, samt på en stor mängd litteratur. Eftersom
hundens och människans relation sätts in i ett helt nytt perspektiv är
betydelsen av detta banbrytande.

Boken består av tre delar och diskuterar särskilt ett antal stora missförstånd
som har inneburit att man behandlat hundar på ett olämpligt och ovänligt sätt.
Det har också medfört att många hundägare fått problem med sina hundar
och att många hundar avlivats alldeles i onödan.

Del 1: Här fastslår författaren att vårt sätt att se på aggressivt beteende
hos hundar är felaktigt. Han presenterar en okomplicerad och biologiskt
förankrad förklaring, som bygger på fenomenet äganderättszoner. I tre enkla
koncept finns svaret på hur vi ska få färre aggressiva hundar.

Del 2: Nu rådande teorier om ledarskap och ledarskapsregler i samvaron
mellan hund och människa är helt förkastliga. Författaren beskriver ingående
dessa termer och fastslår att de enbart bygger på missförstånd. Istället bör
man fundera över vad begreppet en ansvarsfull hundägare innebär.

Del 3: Tolkningar av hundens signaler och beteenden har inom hundvärlden
drivits alldeles för långt. Författaren analyserar en lång rad vanliga och
grundlösa uppfattningar om varför hundar gör på ett visst sätt. Han ger
istället förslag till mer välgrundade förklaringar.

Denna bok är vad våra hundar behöver mer än något annat."




  










BELCANDO Goodie Bag

Många godis bags har passerat i mitt liv, jag har utvecklat en kräsenhet i detta samanhang, jag vill ha den ultimata bagen, det rätta materialet, rätta storleken osv.... de flesta är rentav skräp, får se om jag blir nöjd med denna =)

 








Canis Hundförarväst

Får se vad denna väst har att erbjuda, jag är iaf i stort behov av en träningsväst. Satsar på denna, bättre än ingen iaf ;)

 










Gappay bitstock med 1 handtag

Spengummi, kaserade sadelgjordar och renskinn i all ära,  men  nu kände jag för lite lyx (vad som är lyx för hunden, tillika föraren är dock två skilda saker ;)




Ha det /// anna


Kommentarer
Postat av: sanna

lydnadsboken ska jag också beställa, verkar helt suverän! Med Penny ska jag iaf klara klass 1 har jag bestämt mig för :)

2010-03-09 @ 09:20:59
URL: http://pawprints.carmaal.com/#home
Postat av: Anna

Sanna: Åhh såg nu att du skaffat en till byracka.. superkul=) innan du vet ordet av så är du i elit med lilla Penny ;)



ja, jag längtar efter den där boken... ska bli kul att frossa i =)

2010-03-09 @ 09:40:16
Postat av: Pia

Fått hem Lydnadsboken och använder den som underlag i tävlingslydnadskursen vi precis startat. Den e RIKTIGT BRA!!

2010-03-09 @ 20:33:20
URL: http://mincados.se
Postat av: Anna

Pia: Ja, jag har enorma förväntningar =) Ska be Veronica åxå köpa den.... .. dyr, men prisvärd.. fast ni får den väll gratis via klubben =P

2010-03-10 @ 11:44:43
Postat av: Pia

Ja jag har fått den som kursmaterial inför tävlingslydnadskursen ja håller ;) Det är riktigt bra att man håller kurser för då kan man beställa någon bok samtidigt vilket är himla utvecklande måste ja säga att läsa en massa :) Och nu tror jag att jag hittat en bok helt i det träningstänk jag gillar!!!

2010-03-10 @ 19:14:38
URL: http://mincados.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0