Yrvädret tar en lur ;)

Lilla tuffa Elvira har nyss haft race / lektimme med sina vänner här i kvarteret. Husky/Schäferblandningen Bamse, Setterpojkarna Pontiac och Mini samt Världens största Grandiskille Tellus ;) Tack grannar för att Elvira får bekanta sig med era hundar, gör henne gått !!!!

På Tisdag börjar valpkursen för Anna Hilding, det ser vi framemot. På tal om kurser så har jag anmält mig till Högskolekurser *Hund och kattetologi , Etologi, Djurens kommunikation samt lite datakurser, får se om jag kommer med i ngn av dessa, tycker om att sitta och plugga, gör det mest hela dagarna, finns så mycket att lära sig. ska eventuellt anmäla mig till ngn komvuxkurs åxå! Jag kan dock bli stressad om jag pluggar för att bli betygsatt, men vi får se vad som händer! 

Har beställt hundmat från FODAX igen, kommer till slutet av månaden, äntligen får Rimset sin fodaxmat igen, men när kan man börja blanda fodax i torrfodret egentligen, hur gammal ska hunden vara? Tänker på Elvira här, ngn som vet?  

Kampskinnet som jag beställde från Klickerklok ( en för övrigt superbra sida om hundträning som jag är inne på väldigt ofta ) är en stor hitt bland våra hundar. Vi har med den till skogen och gör sök och apportövningar med Rimset varje dag, han vågar tillåme ha dragkamp =) Värt vartenda öre! Elvira tycker även hon om denna leksak så den är med på varenda promenad i princip, jag vet att man ska variera, jag har lätt för att fastna om ngt fungerar bra. Men hemma har hon en hel låda med leksaker av diverse olika slag iaf ;) 

Nu sover yrvädret, matte tar en lugn stund, kanske hinner se ett avsnitt av "Andra avenyn" =P  eller ska jag skissa på kriterieplaner och målsättningar... (hm)  =P 

 
Kampen från Klickerklok...


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!



Fodax kan du ge redan nu till Elvira, det är ganska finmalen mat och vi har gett det till våra valpar, fungerat mycket bra! Jag skulle nog vilja säga att Fodax har varit bättre för deras magar än torrfoder till och med (minndre mängd kommer ut = de tillgodogör sig mer). Ha det gott därnere!

2010-04-15 @ 23:12:39
URL: http://www.chiliways.se
Postat av: Anna

Sv Anna: vad bra.... tänkte att jag skulle få svar av dig ;) då blire Fodax till Elvira då, när vi får hem det =)

2010-04-16 @ 14:12:12
URL: http://www.camabaros.com
Postat av: Karin med Iza, Vera o Albin

Tittar in och säger hej från grannhuset.

Det är jag som bor i närheten av er och har tre nakenhundar!

Det är alltså DU som har den underbara lilla valpen?!



Och jag sitter med tårar i ögonen när jag fattar att du har en Cornish rex!

Jag hade en svart cornishtös i 15 år, VÄLDIGT lika den svarta du har på bild på Facebook....

Saknar henne nåt enormt, de är verkligen underbara hundar!



Lycka till med alla vovvar o katter.



Kram från Karin

2010-04-18 @ 10:53:53
URL: http://izaslya.zoomin.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0