What a perfect day

Var ute några timmar, tränade lite..Och kände hur livet bara liksom inte kunde vara bättre...tack mina älskade älskade vovvs :)











Kärlek...













Fyra..







Min hottentott!








Keron..min vän...tack för alla underbara träningsstunder vi haft...gubben..tack!













MysKeron i mattes knä :)










Tröttnar man någonsin på denna blick ;)














Lite nedifrån-upp foton














En känsla kryper allt närmare....helst efter sådana här dagar...då man nästan tror att man är i himlen. Det är mina vänner som ger mig den gåvan...om och om igen....det är för dessa dagar allt är värt det!

Känslan.......Lillfrida är ju 13 år....jag kommer andas ett andetag..och sedan är hon borta. Det har jag förlikat mig med...även om jag inte ens kan börja föreställa mig den dagen.............den dagen när vännen som gett mig allt måste skiljas från mig...som visat mig varenda en av de stigar jag i dag går..för att få känna kärlek till livet.

Det är tanken om att Kerons tid gått så fort......vi kommer inte kämpa med några fler jaktprov...även om vi tränar mycket...jag kommer aldrig sluta ge honom utmaningar....jag lever av att få se hur underbart bra han mår. Och varje gång han bara lugnt vänder bort blicken när vi möter en hund som han tidigare blivit stressad av.....är bättre än alla pris på jaktprov. För det är jag som inte gett honom det han behövt....jag som gett han skulden och skapat hans osäkerhet. Han är den som lärt mig mest....

Den tid då vi kämpade som mest är förbi.....och det är så ledsamt.......Den tomheten skär i mig.....så är det. Det hade inte kunnat bli på något annat sätt. Mest känner jag tacksamhet.....så mycket så det gör ont.

För mig är det omöjligt att inte fundera på de stunder...de känslorna man upplevt med sina vänner....för mig är det självklart att få känna hur ont det gör, när de sakta tynar bort och blir till de mest betydelsefulla minnerna.

Den sorgen är vacker....


//Veronica


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0