Kom nyss hem ...

Kom nyss hem från skogens, vi var där igår åxå. Känns bra att sitta still i skogen med Rimset, han hittar på andra saker än att bara spana, och det försöker vi verkligen uppmuntra honom till, promenerar man är det jakt för hundarna, span och nosande hela tiden, därför försöker vi vara stilla så mycket som möjligt. 

Vi hade med oss fika och sittunderlag (hundbäddar), solen sken, husse spillde kaffe på matte, Rimset flinade stort och Tuva stirrade frenetiskt  för att inte missa en tappad smula bröd,  MATGLÄDJE  ---> den sanna glädjen ( välkänt retriever citat)   .

31 denna månad kommer jag och Rickard gå på "starta eget" informationsmöte, jag kommer även ansöka om starta eget bidrag och ber till gudarna att det går vägen.

Igår  åkte vi förbi hästarna, har haft sååå mycket att göra att jag inte hunnit vara där på två, tre veckor och samvetet har gnagit små hål i hål i mig.... Filip, han säger alltid hej när man kommer, Fritz gnäggade inte och verkade vara sur på mig, men lämnade iaf sitt hö för att komma och säga hej, Colingen Stjärnan eller Skogstrollet även kallat av mig var som alltid lika glad står och myser med en hur länge som hellst. Ville sneglade knappt på oss, damerna sa hej dom åxå.

Jag lovade Fritz att komma till veckan så han får komma ut. 

Snart ska vi till Lindas Gym ;)  ...... jag måste försöka träna... för att bli piggare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vad annars, Polarhunden har kommit idag, trevlig läsning....  

Ngn som vet vart man kan få tag på gratis sesalrep och/eller pappersrör ,,, vi är MYCKET intresserade utav dessa ting!!!!! ;) 

 
Visselpipan jag fick i julklapp av syster med det vackra lapplandsinspirerande läderbandet som Pia ( Mincados) har tillverkat är en självklar del under varje hundpromenad och träningstillfälle! Ta gärna kontakt med Pia då hon tar beställningar på dessa vackra visselpipsband och annat!!!! Dagens T I P S.... ;)

 
Gammalt och slitet har charm, Detta älgtorn dansar minst sagt med vinden!

 
Sakta växer stenen fram under den smälltande snön

 
Rotrivning, ett STORT intresse för Tuva, att slita

 
Lilla tösen Tuuu..... 

 
Såååååå ful är hon väll ändå inte, trots kallad "no coated Retriever"

 
söndertrasat

 
Ännu ett spanarfoto till samlingen

 
....och ett till

 
Underbaaaart muttrar han, den där Podencon i solglans


Nu motion ....... utan hund för engångskull

//// Flock a'la Regnbågsgatan

Kommentarer
Postat av: Pia

Gullig du e som tipsar! ;-)

Härliga bilder som vanligt!

2009-03-18 @ 18:24:23
URL: http://mincados.se

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0