Mars har trädit in

Här hemma försöker vi pyssla på med vårt... råttburaen är städad, jag tillsätter nya saker åt dom hela tiden för att berika deras liv, allt slängs när jag städar ur buren och det blev en hel svart sopsäck denna gång, som blandannat innehöll kattunnel, kartonger, krukor, hockeyutrustning (den där hårda saken dom har över axlarna så dom ser biffiga ut på isen), en superrproligråttpryl för övrigt ;) , gnagarpelletsen byttes ut mot kattsand osv.....    

Råttorna har även fått bada i badkaret, lite simmträning gör dem gott,, dessutom behöver dom bli riktigt rena emellanåt.

Hundträningen i Onsdags gick superbra, Rimset al'a bordercollie dök upp!  Ja, jag börjar tro att den hunden har olika personligheter, typ: Rimset valp, Rimset världens lydigaste, Rimset världens olydigaste, Rimset  puckohane, Rimset gullefjun...... mm....

I dag är hundträning nummer två, då ska vi blandannat fortsätta med det vi påbörjade i onsdags, nämligen hundmöteträning, nu går vi steget längre och använder oss av gångstigar och husknutar. Idag är även Bitte och Boysen med!!!

Har även varit till Jennys hund och katt, där köpte jag frysfoder, detta har jag nog redan skrivit om, men jag fick höra av Malin att frysfodret från Fodax sägs vara både bättre och billigare den kommer med lastbil till gävlebro varje månad typ, så nästa gång ska vi beställa. Nu använder vi som sagt KLASS PLUS, viktigt för mig att det är mycket fettmängd då Rimset har svårt att hålla vikten, dessutom används han någorlunda aktivt inom drag och jaktträning.

FODAX eller KLASS PLUS ,, det är frågan?!?

Igår tog jag med Rimset till Anders och Malin för att träna lugn passivitet i någon annans trånga kök med två tillhörande hanhundar och två nyfikna kissar. Det gick över förväntan, se bild på Malins BLOGG.

På sätt och vis är det lite frustrerande att det alltid går så bra när man arrangerar, ja ni vet, ändå är det såklart jättebra. Antar att det går bra för att man har ett helt annan säkerhet , harmoni och lugn. Men den viktigaste delen tror JAG är det förtroende man ger hunden, för man vet att det absolut inte gör något om ngt blir fel ----> Större ansvar och större förtroende.  ----> bättre resultat och ett helt annat sammarbete..

Hur ska man överföra denna bit till vardagen? Där kommer kruxet för mig!

Men desto mer man tränar i kontrollerade former, desto bättre harmoni och säkerhet även i helt naturliga svåra situationer, om än det kommer ta lång tid.. 

Vi hoppas på att Grandisen Tello med tillhörande matte vill vara med på våra träningar, desto fler raser och individer desto bättre, kanske kommer även den finska damen med sin setterhane att deltaga......... 

Ja vem vet, snart kanske hela hundAndersberg kommer  följa vår lilla skara =) Hundsammverkan / Bysammverkan... som den välkända Dalmatineruppfödaren tillika hundfoderexperten Ann-Marie Hammarlund  ofta rekomenderar. 

Rimset ska även få umgås med Ior, en ung setterhane, han behöver få någon lekkompis, Tuva har annat i tankarna, Rimset behöver få glädjestunder med andra hundar och få släppa lös lite ;) 

I Onsdag blir det tandskrapning på Pontiac,  jag ska hjälpa Malin med detta då hon som så många andra inte är överförtjust i tandskrapning........ själv tycker jag bara det är roligt så =)

Nu ska vi ut med hundarna, inkallningsträning för både Tuva och Rimset med, hör och häpna, KanINDumMieS som störning...................... vid havet..... vi åker nog mot havet ;)




Ha det bäst!! ///// Anna  

OCH  ____---___--___---->   TACK anders FÖR ATT HA LAGAT VÅR gammeldator ;) det var guld värt!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Milton

Hej LåttORNA! Jag testar...i d e t t a n u....en sorts spån av trä...som små minipappersrullar....i stället för kattsand...kissa å bAjjsA i ni vet. Detta experiment skall sedan utvärderas...jag undrar med detta inläg...Har ni någon FAvorIt-BAJS sand??



Nåväl...för övrigt verkar ni ha det bra....Min aktivering står jag för själv, min matte är alltför oförmöööögen att tillstå mig spänning....Så jag passar på att undersöka diverse mystiska väskor som kommer in i lägenheten i samband med ännu mer mystiska möten matte har (sist hade de som täckmantel att de "plaaanerade vardagslydnaden"...pyttsan!) Nä, jag kanske ska medge...jag är lite av en spion, säkerställer lägenhetens självaste existens.....man vet aldrig i dessa dagar.........vet inte hur ni har det där nere....men här får vi passa oss för RYSSEN!!!

2009-03-03 @ 14:29:13
Postat av: Milton

Hej LåttORNA! Jag testar...i d e t t a n u....en sorts spån av trä...som små minipappersrullar....i stället för kattsand...kissa å bAjjsA i ni vet. Detta experiment skall sedan utvärderas...jag undrar med detta inläg...Har ni någon FAvorIt-BAJS sand??



Nåväl...för övrigt verkar ni ha det bra....Min aktivering står jag för själv, min matte är alltför oförmöööögen att tillstå mig spänning....Så jag passar på att undersöka diverse mystiska väskor som kommer in i lägenheten i samband med ännu mer mystiska möten matte har (sist hade de som täckmantel att de "plaaanerade vardagslydnaden"...pyttsan!) Nä, jag kanske ska medge...jag är lite av en spion, säkerställer lägenhetens självaste existens.....man vet aldrig i dessa dagar.........vet inte hur ni har det där nere....men här får vi passa oss för RYSSEN!!!



2009-03-03 @ 14:31:24
Postat av: Milton

Hej LåttORNA! Jag testar...i d e t t a n u....en sorts spån av trä...som små minipappersrullar....i stället för kattsand...kissa å bAjjsA i ni vet. Detta experiment skall sedan utvärderas...jag undrar med detta inläg...Har ni någon FAvorIt-BAJS sand??



Nåväl...för övrigt verkar ni ha det bra....Min aktivering står jag för själv, min matte är alltför oförmöööögen att tillstå mig spänning....Så jag passar på att undersöka diverse mystiska väskor som kommer in i lägenheten i samband med ännu mer mystiska möten matte har (sist hade de som täckmantel att de "plaaanerade vardagslydnaden"...pyttsan!) Nä, jag kanske ska medge...jag är lite av en spion, säkerställer lägenhetens självaste existens.....man vet aldrig i dessa dagar.........vet inte hur ni har det där nere....men här får vi passa oss för RYSSEN!!!



2009-03-03 @ 14:32:13
Postat av: Milton

Hej LåttORNA! Jag testar...i d e t t a n u....en sorts spån av trä...som små minipappersrullar....i stället för kattsand...kissa å bAjjsA i ni vet. Detta experiment skall sedan utvärderas...jag undrar med detta inläg...Har ni någon FAvorIt-BAJS sand??



Nåväl...för övrigt verkar ni ha det bra....Min aktivering står jag för själv, min matte är alltför oförmöööögen att tillstå mig spänning....Så jag passar på att undersöka diverse mystiska väskor som kommer in i lägenheten i samband med ännu mer mystiska möten matte har (sist hade de som täckmantel att de "plaaanerade vardagslydnaden"...pyttsan!) Nä, jag kanske ska medge...jag är lite av en spion, säkerställer lägenhetens självaste existens.....man vet aldrig i dessa dagar.........vet inte hur ni har det där nere....men här får vi passa oss för RYSSEN!!!



2009-03-03 @ 14:33:35
Postat av: Anna

ok milton.... behöver inte skicka tuusen inlägg...

2009-03-03 @ 18:54:38
Postat av: Malin

Tusen tack för träningen idag! Är så roligt att umgås med likasinnade :) Ses imorgon. Kram!

2009-03-03 @ 23:32:54
URL: http://redheadz.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0