~Someone like you~


Vi är ingen morgonflock.....men ibland har vi kraft att uppleva och lägga märke till små guldstrimmor som får våra hjärtan att le.....Och i morse var en sådan dag. De spelade Jerry Williams(tror det är han) låt "someone Carol like you" på radion...den är sådär glad och medryckande...tror mor spelat den till oss förr i tiden.

Fyra borrar in sitt huvud i min famn....den mysigaste hund som finns.....så mjuk så man tror att hon är gjord av mocka....Och vi skråååålade......"I´m so lucky I found...someone FUUULAN like YOU!!"..........."...someone KNELOND like you..!!!..."    

~~ Och Lillfrida låg i sin bädd, hade ett sådant där uttryck av hamronisk glädje...hennes ögon glittrade....och det slog mig än en gång hur otroligt det är att just JAG fått gåvan att ha henne i mitt liv. Det är en gåta...det är så vackert och det enda jag kan försöka göra är att ge tillbaks till henne, det hon gett mig....



För övrigt, är nu diplomerad instruktör...vi fick veta att vi klarat alla prov i söndags.

Jag och Keron var till Edna i lördags, just det..tottan var också med. Underbart skojj! :) Och bra social träning med störning av hundar och människor. Fyra kunde inte låta bli att knoppa till två huskiesar just som vi for förbi dem...hon lyssnade bra innan vi var precis brevid dem. Hon blev NEDPUUUULAD i snön och jag berättade åt henne att "så där gååår det om man bara tottar fram sådär!"  Och hon lärde sig nog något...senare hade Keron snurrat in sig i linan efter en minipaus....huskisarna kom ikapp oss....Och tottan stod brevid mig helt lugn...behövde inte ens påminna henne... :) Dessutom var det små barn och andra människor runt omkring................det var ju bra.

Fick lite vilt jag beställt i fredags....Tog fram en mini-kråka för att testa av Fyra vart hon ligger i viltträningen...ingen spontan dam...o m  m a n  s ä g e r  s å..........Men tänkte, kråka har hon ju tagit förr...och hon borde ha mognat. Vilket hon hade!! Hon var mycket lugn och apporterade fint....de två första gångerna fick jag kalla in henne och stödja henne i att komma till mig....inte stå kvar och undersöka....Tredje gången sa jag inget...och hon tog "kråkan" och POTTTERADE (apporterade på Fyra-språk) den till mig! :)  När jag kom hem så upptäckte jag att den "lilla kråkan" var en duva....oj, då....nåväl, gick ju bra i alla fall......

Keron fick bära en halvfryst fasan....oj, oj.............HUR STOLT CURLY KAN MAN VA!!!!!!??!!!!!! :D

Första dagen i söndags med kursen vi ska hålla...känns som att jag, Pia och Anneli är ett bra team...vi bidrar med olika saker och har i grunden samma hundsyn. Känns superskojj med utmaningen att hjälpa dessa ekipage att komma några steg frammåt... :) Och så roligt med engagerade hundmänniskor...känns som att den här gruppen har stor potential!!

Ensampromm med Fyra på stan i går...behövs det där...ensamträning!

//Veronica



Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0