Och man drömmer om en ny och fin mercedes...

Tiden har gått...och den kommer aldrig igen....Så tacksam för allt jag fått det gågna året...även allt som varit svårt, det har gett mig chansen att växa!

Och året som kommer blir så bra som jag vill.....och någonstans har förväntningar mycket att göra med hur nöjjd man blir ;)

Ha en underbar första dag...på resten av erat liv!!!! :)






Så härlig låt med Euskefeurat!!! Måsste lyssnas på.....!


PESSIMISTKONSULTEN 


Man avlas hit till jämmerdalen.
I slutet av augusti föddes jag.
Det var det året när det just i
slutet av augusti,
regnade varenda dag.
      
Sen växte jag upp och blev äldre,
ja man har ju inget annat val,
och ända sen den första dan
har jag av slentrian
släntrat kring här i vår jämmerdal.
                   
Det är lika bra att sluta drömma.
Det går åt helvete i alla fall.
För om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
lik förbannat i Hudiksvall.


I sin ungdom hade man väl fantasier,
men det var ungdomssynder man begick.
Man trodde på jämlikhet
och på solidaritet,
men nu har man fått en bättre överblick.
Det är bäst att ge fan i politiken,
låt folk få tycka vad dom vill.
Inte fan är det nån mening
med att slåss i en förening,
nej, det tjänar ändå ingenting till.


Så småningom så börja' saven stiga,
och man sökte sig en livskamrat,
nån som uppfyllde ens normer,
nån med Dolly Partons former
och Tore Vretmans kunnande i mat.
Inte fasen blev det som nan drömde,
då när man var sjutton-arton, för
nu i efterhand så vet man,
hon såg ut som Tore Vretman
och lagar mat som Dolly Parton gör.


Nu står man mitt mellan vaggan och graven.
Medelålders och med övervikt.
Visst har man väl planera'
att börja motionera
fast givetvis på lite längre sikt.
Och man drömmer om en ny och fin Mercedes
och om ett sommarhus i Portugal,
men man får en gammal Skoda
med en trasig växellåda
och en friggebod, i bästa fall.

Det är lika bra att sluta drömma.
Det går åt helvete i alla fall.
För om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
lik förbannat i Hudiksvall.


Och ni som sitter här ibland publiken,
ni tror ni har det trevligt, men
ni ska vara måttligt glada
ni har säkert vattenskada
i kåken när ni kommer hem igen.
Och alla ni karlar som sitter här och hoppas
och drömmer för öppna spjäll,
det har ni ingenting för
att ni sitter här och gör,
för det blir ändå ingenting i kväll!


Text: R. Eriksson

Musik: A. Johansson
 

//Veronica

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0