InGen löSning meN ett sPår...

Hundspåret vid Luossa i går, såååå roligt tyckte Keron!!! Branta backar upp, ner....plötsliga snäva svängar då man riktigts såg hur Keron blev så taggad att springa rätt, "fooort, här matte hiiiit ska vi!!" :) Det var ingen vidare sikt, gjorde det hela mer spännande! Vi stannade ngn halvminut två gånger på sträckan (8km?)....En jämthund som Fyra började totta mot...å jag höll på att falla för frestelsen att INTE be henne komma till oss i stället....för jag vill inte misslyckas. Men jag gjorde ett försök, hrrrmmmade henne...hon stannade upp, jag kallade in och hon kom till mig som att det var den mest självklara sak i världen! För mig var det då verkligen inte självklart utan mer förvånande, har ju inte tränat henne i de situationerna över huvudtaget...........kändes bra, gav mig en insikt om att jag måsste lita på mina hundar mer...och inte vara rädd för att misslyckas, för försöker jag inte så kan jag inte heller vinna... :)

Och hela tiden kände jag igen mig på något sätt....tills det slog mig! Jag har ju kört rätt mycket mountainbike där för några år sedan, fast då var det inte så vitt....Lillfrida var med på den tiden, hon brukade lägga sig i vattenpölar så bara huvudet stack upp för att svalka sig :) Till sommaren blir det helt klart att ta fram cykeln igen!!

På kvällen gick jag en halvtimme med Lillfrida på stan, bara henne.....Sååå mysigt! Som gamla tider, sådan harmonisk och glad känsla i hela mig. Vi gjorde lite småövningar för skojjs skull, inkallning m ställande, slalom (mellan mina ben medan jag prommar), apportering av flaska.......vilken kontakt hon har min piga.....och vilken hjälp hon är i min relation till curlisarna...hjälper mig att inte fastna i det negativa utan börja be vovvsen om VAD jag vill att de ska göra....de gör det ju så gärna om jag ber snällt...om jag beter mig som en ledare...en sådan ledare hundar söker sig till....en sådan ledare som hundarna beeer om att få vara med!
//Veronica



Snapphanarna i Stockholm




Finaste pigan i världen :)



"Geeenom"...!



Unga damen Fyra...




Keron trivs...och lär sig :)




I poijki, TjockLillin, Keron, puppen Kenzo, Tuva å Rimset...




Keron i vårsolen..




Lillfrida med lycka i blicken...




Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0