elitserien....

Det är trevligt att det går frammåt mellan hundarna och husse R, idag kom han in efter en hundpromenad och var mycket glad över sammarbetet, allt går bättre när man har godis med sig (han har inte velat ha det tidigare), jag har tjatat och tjatat om vikten av possitiv träning osv...... Husse blir ofast bara irriterad om hunden gör ngt fel och sen är den onda cirkeln igång, nu har han på egen hand upptäckt hur mycket mer lyckat det är att tänka possitivt, inte bestraffa osv....

Känns som om en sten fallit från både honom och Tuva, som är hunden han oftast går ut med. Jag hoppas hans nya tankegångar ger ringar i vattnet, dom har en förmåga att göra det, ibland är det svårt att upptäcka och lägga ihop pusselbitarna, men inom hunderiet har allt en länk, allt är ihopsatt, det har man fått erfara ett X antal gånger och känner sig lika dum efteråt som alltid,  VARFÖR gjorde jag så? Hundägare som tänker så och skyller på sig själv vågar jag påstå har potential.....

Vem vet, husse kanske blir en framgångsrik hundförare en dag =) 

L Ä K E R O L . A  R E N A  ------> första gången jag var där idag, hockey är inte en av mina favoritsporter men det var faktist spännande, Brynäs mot Timrå, första gången jag ser en elitseriematch, Team Kiruna, eller som dom nu heter Kiruna "nånting" är verkligen inget lag att hurra för, arenan i Kiruna kan knappast kallas för arena, mer en barrack med sköldskadade Kirunabor med röda näsor och skinnhandskar, antar att det alltid är något!

Ni som läst nyheterna på sidan  vet att vi snart får en liten kattunge hem, vi hoppas hon utvecklas till en fin dam då hon är tänkt till avel!   

Annars, nu har hundträningen satt igång, den gemensamma..... På Onsdag samlades vi på konsumparkeringen, jag med Tuva och Rimset, Sanna med foxgänget och Malin och Anders med irlands röda fanor ( setterrarna )   .....

GRATTIS föresten, Bitte och Ior för BIR, GRUPP 1:a och BIS placering  sista utställningen, Jätte roligt, Mini gick det åxå bra för, domaren föll för båda ;)

Själv har jag lagt utställningen på hyllan och kommer satsa på viltspår i år......

Ha det //// Anna

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Tack detsamma för träningen häromdan.Det gjorde lille Mini gott!Ser fram emot fler träningstillfällen. Ska iväg idag och träffa en ev fru till Pontiac.Hör av mig och berättar mer senare :)Kram!

2009-02-27 @ 12:07:58
URL: http://redheadz.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0