Nordsvenskar och äntligen ryttare igen

Jag har jobbat hela helgen, mår verkligen bra av att jobba, känns som om man vaknar från en lång dvala när man börjar jobba igen. Pengarna är en stor bonus =) 

I dag är jag dock ledig och åker kanske ut till skogen med hundarna, det behöver dom, få ströva fritt litegrann. Det behöver jag med för den delen, att frossa i höstfärger känns helt rätt en dag som denna.

På Onsdag ska jag rida, en Nordsvensk hingst på 8 år. Känns verkligen bra, har en deal med ett stuteri med urläckra Nordsvenskar och ett varmblod. Jag hjälper honom att motionera hästarna och får rida gratis när jag vill. Känns superbra. Hingsten i fråga är inte så värst utbildad så mitt arbete blir att få honom i form, söka sig ner och lära honom det jag lyckas lära honom.  Jag har viss erfarenhet av outbildade hingstar så jag tror inte någon katastrof kommer inträffa. Däremot bör jag läsa på på ämnet "utbildning av häst". fast bara jag berömmer när hästen gör rätt så hoppas jag inte vi går bakåt i utvecklingen iaf ;)

Det är ett år sen jag red senast, evigheter sedan känns det som. Så framtill Onsdag blir det att lägga fram en stragedi, ett delmål och göra en del efterforskningar så jag känner mig i form för denna (utmaning). Första ridningen kommer handla om att känna efter, att försöka lära känna varandra. 

Kram / Anna


Kommentarer
Postat av: Veronica

Å, vad roligt att få rida...och en hingst dessutom :) Har han fler hästar...så kan jag ju ta en tur med er någongång också...

2008-09-22 @ 10:21:47
Postat av: Anonym

han har flertalet... alla är dock inte inridna

2008-09-22 @ 12:18:01

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0