huskiefiske och rödvin

Jag borde sova nu, jag borde somnat för länge sedan, framförallt för att jag ska vara på jobbet klockan sju, men det är just det, just därför jag inte förmår mig att sova. tanken att försova sig eller komma sent är minst sagt skräckinjagande. Därför, för att jag ändå inte lyckas sova, så har jag donat med hemsidan, känns som den aldriig blir klar, innan jag genomfört en ide kommer en ny och det gäller att sätta vissa gränser för att allt ska fungera och bli klart nångång!

Jag träffade Sanna igår, vi pratade om det nya nummret av hundsport, ett bra nummer fast än att vi blev lite oroliga att den aldrig skulle komma, men den kom tillsist. Däremot har jag INTE fått senaste Canis, jag måste glömt betala, ska försöka kolla upp det där!

Lars Fält har föreläsning i Uppsala, och jag vill verkligen dit, kostar bara 150kr, sen bensinen såklart, men den mannen har jag respect för och varenda öre skulle vara värt för att få gå på den föreläsningen, dessutom blir jag alltid så otroligt motiverad att träna hundarna efter föreläsningar (om dom är bra).

Ja, som vanligt kretsar livet kring hundarna, och det är så det ska vara. Fast jag kan förstå att vissa (ej hundfrälsta) blir något less på allt hunderi. Jag kommer på mig gång på gång sitta och berätta om hunden som blev BIG 2:a med STORA gester och gnistrande ögon, å vilket steeg sen.. bla bla bla...... å jag hör bara mummel omkring mig, mmm, jaaja,,, jo, okej. jag ser trötta uttråkade blickar och blir tyst.

Jämför dom här två individerna, vad tycker du? Frågar jag min sambo med en hundsport tryckt upp i hans ansikte, han i sin tur får plötsligt brottom att diska, slå på Tv:n eller något annat och skyndar iväg med orden "sen kanske".

På morgonnen  berättar han vad han drömt, det handlade om en båttur, dom var och fiskade, han och hans pappa fiskade upp huskiesar, dom fick hur många som hellst, men huskiesarna hoppade ur båten igen ner i vattnet (i drömmen var detta HEELT normalt). Jag känner viss skuld, kanske jag ska dämpa min hundiver till de stackarna som inte delar samma brinnande intresse, kanske.....

Det är helg och vi öppnar en flaska vin att dela på, jag bjuder över Sanna säger jag glatt " åhhhh, då blir det hundsnack i fem timmar" suckar Rickard, neej jag lovar säger jag! Jag kan hålla vad jag lovat, till första glaset är urdrucket, då går det inte längre och både jag och Sanna byter skepnad till små ivriga amatör psykologer. ja, går det? Går det att inte prata hund efter ett glas vin? Isåfall, hur gör man? 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahaha...håller med om hundsnacket! När vi har fest och Pia kommer över...ja, då tror jag att de andra inte riktigt "gillar läget"....Man är ju medveten om detta "PROBLEM"...så man väljer aktivt andra samtalsämnen...meeen brukar sluta med att de andra står i hallen och skriker: "vi GÅR nu!!!"...Visst, vi kommer strax.........å sen kommer man till krogen en kvart innan den stänger....förmodligen var man tvungen att vända ut och in på något viktigt ämne som "hur kan man göra så hunden är lugn innan den får sin mat...hur många sätt finns det, hur påverkar dessa sätt hunden...vlket sätt väljer vi....bla, bla blaaa...."

2008-09-14 @ 16:38:21

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0