höst, häst och spår

Höstfärgerna målar landskapet med en finess jag avundas, som konstnär blir man förbluffad av allt det vackra och med intensiv blick försöker man lära sig av naturen och det kan vara svårt. Hösten verkar dämpa farten för många, bönderna har tagit in sin skörd, vägarbeten har avslutats, stranden är tämligen tom, uteserveringarna är som bortblåsta, folk klär sig i kappor och går var och en för sig,i tankar, kanske minnen, kanske en utvärdering av sommaren som varit.

När jag är ute med hundarna hörs en livlig diskution uppe bland träden, jag stannar och tittar upp, mot min förvåning sitter en skata och några småfåglar och lever om, dom är inte ivriga på det sättet, inte agressiva mot varandra, tvärtemot känner jag av en harmoni och en slags förståelse, och jag undrar om även dom utvärderar sommaren, minns soliga dagar eller bara välkomnar hösten..... med ens hör jag fåglar överallt, alla diskuterar, några är hesa, andra kvittrar ljuvt, en del får ut ljud jag inte visste fåglar kunde få fram.

Jag får en känsla av kommunikation, och tycker människan är en simpel och enspårig varelse, med en överlägsen tro djur inte vill blanda sig i, ändå sägs det att vi är intelligenta, vi är snarare fördömda och en aning lustiga, djurens värld är så mycket mer innehållsrik, djup och avancerad än vi vågar förstå... vi är sorgliga vi i människosläktet, det är så jag känner!!!

HÄSTEN  

Fritz och jag blir bara bättre och bättre vänner, vi har klarat av: öppna, bakdelsvändning, framdelsvändning, skänkelvikning, böjning på rakt spår, superbra halter, en del voltarbete med böjning, backa... jag känner hur han söker sig ner mer och mer och igår fick jag honom i bra form, om än inte tillräckligt för att vara nöjd.... med herre gud, vi har bara kännt varandra i lite mer än en vecka och vi är inga proffs nån av oss, så nöjd får man vara!

Jag längtar oerhört till ridkurserna med Fritz, att få hjälp med skolningen känns inte bara bra utan helt nödvändigt! Idag är planen att ta sig till HÖÖKs för att kolla efter repgrimmor, dessutom tänkte jag lägga ett återgångsspår åt Rimset.

Jag måste även lämna in tidsrapporten till jobbet, och dessutom kolla om det finns mer jobb....

Ha det! /// Anna


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0