skogsäventyr

jag, Sanna med våra tikar åkte ner mot älvkarleby idag, vi plockade svamp och hundarna strösade å hade trevligt =) Såg otroligt många fina hästar efter vägen och man kan inget annat än att trååna. Rimset fick följa med  mig , Sanna å hennes foxpojkar till krysset, där köpte vi det nödvändiga för att kunna tillaga svampen. Rimset var superduktig under promenaden, han har mognat en hel del!

Ja, som sagt har lilla Smirre vandrat över regnbågsbron, nu återstår två rex råttor, Ginza och Bella Donna, dom bor i en hemmagjord STOOR bur med naturlig inredning. Det är alltså ingen nöd på dessa små krabater, dom har det superbra. Trots detta ska jag imorgon bege mig till Gävle galvan för att där söka efter spånskivor, och bygga en hage åt dom, en så kallad tränings/aktiveringshage, här ska nämligen introduceras klicker på sötråttorna.... sen skriver jag en bok "Klickertäning för råttor"! naturligtvis INTE, det var ett försök från min sida att verka lustig =P ...hm.

En glad nyhet är att min borttappade mobil är återfunnen =) 

idag fick jag "Pitetassen" fattar inte varför jag fortfarande får den klubbtidningen, det var såååå länge sen jag var medlem i Piteå Brukshundsklubb,min hemmaklubb nu är Gävle BHK. fast det var en interjuv  med Anna - Karin (AK) , min gamla lärare och innehavare av kargalandets schäfer, det var trevligt att läsa. Sen kan jag hålla reda på Podencon Snoddas gamla matte caroline å hennes dobbisar =P hur det har gått på tävlingar osv......  å lite annat folk man vet om där uppe i Piteå, jaha.. Erica och hennes superflatt vann eliten igen,,,, jasså, jag rynkar inte ens på näsan (även hon min gamla lärare) bättre hundförare får man leta efter.....

Ja, nyfiket bläddrar jag i tidningen och får lite lust att flytta dit igen, till Piteå, älskar Piteås BHK, planen är så stor och härlig, sen brukar det finnas snö där på vintern vilket kommer bli en förutsättning för mig den dagen jag lever med ett gäng Sibbar...... 

bla bla bla bla

Nu ska jag fixa svampmackor ;)

kram

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0