Vinterlycka i höstglans

Igår lade vi två återgångsspår som ska spåras idag, båda med blod, så vid halv fem bär det iväg till spårskogen. För övrigt är vi mycket lyckliga, att ha skaffat en rid/sköthäst har fått mig att lysa. Ett jobb och framtidsutsikter är inte skam det heller!

Energin är på topp för en sån som jag och aktivitetsglädjen får mig att sprudla!!!!

Jobbet har fått mig att komma ut från en dvala jag länge befunnit mig i, jaha, är det såhär man beteer sig bland folk =) och att prata i telefonen som jag tidigare AVSKYTT har jag klarat av mer och mer, för i mitt arbete blir det massa telefonsamtal och där MÅSTE man svara om en kolega  ringer, eller för den delen om man måste ringa upp en klient! 

Träningen med Fritz går frammåt, jag hoppas få ut honom på tävlingsspåret snart, han är för övrigt den Svenskfödda avkomman efter Tandtroll som gått bäst och travat in mest med pengar, just nu är det dressyr, dressyr , dressyr och NH som jag och Fritz sysslar med, men med tiden kommer även jag sätta mig på en sulkie och kanske tar man travlicens längre fram ;) Som sagt min inspiration är på topp!

På tal om det, på ridturerna med Fritz blir suget bara större och större efter mitt efterlängtade hundspann, vägarna i glamsen är som gjorda för barmarksträning, och drag, det är just det som är min passion inom hundsporten, så att vänta på en Siberian Husky valp är inte lätt vägar jag påstå, suget är enormt, som tur är har jag min Podencokille som jag kör nordiskt med.

Jag hoppas på mer snö i Gävle i år, men anar en vinter utan vitt =(  

FÖR ÖVRIGT KÄRA VÄNNER........ vänta er inga julklappar i år, jag har tyvärr inte råd, så det enda jag glatt kommer dela ut är oljemålningar jag suttit och knåpat på under höst/vinterkvällar....... vem vet, en dag kanske dom åxå blir värda en förmögenhet =P Om mina drömmar besannas ;)

ha det / konstnärlig hundförare tillika matte anna

(till sist vinterbilder, håll tummarna alla, över att vi får en vit snörik vinter)

 
Lola  

 
Rimset väntar på startsignal för en dragtur

 
Lyckligare kan ingen vara

 
Livsglädje i snöyra

 
Livsglädjen fortsätter

 
Keron, vår superdraghund på G

 
Gängreleterat span

 
Lola och valpRimset i sudd

 
Utställningsträning i Kiruna ( så kan det se ut)

 
Huskie vinner över Podenco i kapp ;)

 
valp utsträning i full vinter

 
Hur söt får man vara?

TILL SIST
 
Fritz överlägsen vinnare i hemmaplan

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så roligt att läsa att du har det bra :) Far var förbi här om dagen...han pratade mest om dig, som vanligt haha...glad att du ringt honom...Vi behöver inga julklappar...bara du kommer upp! //Veronica

2008-10-21 @ 09:07:31
Postat av: Lina

Hittade hit på nåt sätt ;) och vilka helt underbara bilder. Får mig att längta massor till vintern, hoppas på lite snö iaf.. brukar va snålt här nere!



Rimset är sååå vacker :)

2008-10-26 @ 11:47:16
URL: http://igmini.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0