Nya marker att upptäcka

Som en vårdag i November

Vi skulle bege oss ut, jag Tuva och Fritz för en härlig ridtur på nya marker och roliga övningar och aha upplevelser för oskolade Fritz.

"Nääääeeeeiiijjjjj ,,,,, jag stannar" säger Tuva och står stadigt med alla tassarna på marken på gårdsplan, "kom Tuva, koom" ropar jag förgäves, hon vill INTE och går in i ladan och jag låter henne stanna på gården om hon så gärna vill det!
Rimset sitter fast i en lång lina, honom vill jag inte börja ta med på ridturer än.

När jag kom tillbaks efter nån timme stod hundarna inne i stallet och väntade på mig, A hade satt ner bädden åt Tuva som för övrigt blev överlycklig över att jag och Fritz kom hem, och skällde av glädje =)

Jag hade tagit med mig blod och spårlina/sele och tanken var att lägga spår,men det hann bli mörkt så det sket sig, får ta det imorgon.

Jag och Rimset var och hällsade på min nyfunna vän som jag träffat på jobbet, han är ca: 95 år, har tävlat skydds med sina Dobberman i sin ungdom, han har även haft hästar på lösdrift, dom kom bara han visslade, en klok gammal man som Rimset blev kär i =) jag parkerade bilen där inför min och hundarnas skogstur.

Jag behöver nya ridbyxor, har dock inte råd men skulle kännas bra att ha dom innan ridkursen nästa Fredag, denna gång inte helskodda som jag har nu, dom jag har nu är såååå nötta och gammla och  ger mig dessutom skavsår =/

Hundarna sover, jag jobbar imorgon, ha det bra

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0