INTENSIV Ridlärare

Att försöka inta rollen som ridlärare är svårare än jag någonsin kunde ana, Kommentera min roll som ridlärare uppmanade jag min elev Rickard under ridturens slut,,,,, jaaaa, jag har lärt mig mycket, men du är väldigt intensiv och något stressad var svaret jag fick.

Stackarn, tredjegången han sitter på en häst och vi gick igenom, trav, lättridning, trav i fältsits, ledande tygeltag, sitsen, halvhater, voltarbete, skänkelns olika betydelser, sitsens enorma vikt, han fick lära sig styra med vikt,blick och sits med långa tyglar.... DU SKA KUNNA STANNA HÄSTEN MED LÅNGA TYGLAR uppmanade jag min stackars elev, och nånstans där insåg även jag att det var överkurs som heter duga.

Min elev fick även göra iordning hästen helt själv, för första gången, han visste inte ens vad ett träns var innan....  ;)

DU SKA SITTA I FÄLTSITS FRAMTILL DEN BJÖRKEN DÄR BORTA, DET SKA INTE VARA LÄTT ATT RIDA, DU SKA MINSAN HA TRÄNINGSVÄRK IMORN!!!!! Men jag orkar inte.... GÖR SOM JAG SÄGER!!!!! hahahaha..... men är det ens sambo som är elev så får man passa på att köra lite...

Till min glädje tyckte R att det var rena terapin att vara i stallet och han tycker det är skoj att rida ;) 

Med till hästarna hade jag inte mindre än fem hundar, småfoxarna som är tre stycken, sen mina egna, Tuv och Rimm.

Vi dröjde oss kvar hos hästarna i hela 5 timmar och hundarna älskar att vara ute på landet! 

 
kompisar

 
Tanken var att göra en liten fläta för att få bort all pannlugg som jag tycker borde irritera, men med Fritz trollman ser det inte alls så elegant ut, dessutom skakade han trotsigt ut flätan och såg åter ut som ett troll.. som det ska vara =)

 
Troll

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0