En liten tår...


                                                                                                                        **********************************************************
Det är aldrig roligt att ta sig till arbetet på måndagar...jag släpade mig hit...och med en kaffemugg vid min dator passar jag på att kolla vad som uppdaterats på hemsidan (vi är ju två som skriver här så kan hända saker utan min vetskap)...Och i dag blev jag helt glad, lite dumm-berörd kanske...sån är jag. Keron hade skrivit i gästboken..alldeles själv har han knappat in boKstAv för bOksTav....med en mycket gedigen planering har han finulerat ut sitt sätt att kunna få fram hans åsikt...hans önskan....Ibland kanske glädjen blir såpass enkel så den får vingar och kan flyga upp till det ställe vi kallar paradis.....
*****************************************************


I helg fick Fyra gå ett viltspår med endast klöv, ganska kort, 400 meter cirkus...och det låg bara två timmar. Alldeles för enkelt...hon rejjsade fram....Matte fick stanna flera gånger och "coola ned".....Måntro om man hinner lägga något spår till....ett som får ligga över natten....Ja....man ska hinna med viltträning också...innan snön kommer. Nåväl en kråka som ligger i snön känns ju inte helt fel...så spåret är viktigare att hinna med!

Keron fick ett lika långt spår....utan blod....som låg i 22h! Tre skott efter  vägen för att få bort hans "meen matte, jag tror de sköt en fågel...vänta jag kollar!". Gick bara tre-fyra meter bakom honom för att få bättre kontroll....han går upp i för högt tempo annars. Gick jättebra, inga problem att hitta klöven...han är fenomenal :)

Lillfrida fick också spåra....ett spår med både klöv och blod, som legat över natten. Hon fick följa med på Kenzos spår....men hon spårade som bara den! Om Kenzo gick ur spår så såg man det eftersom Lillin inte vek en millimeter från spårkärnan. Hon blev heeelt taggad...och hittade till sin stora glädje en hög med godis i slutet. Kenzo bar omkring på klöven, Lillin började leka som en valp med honom för att lura av honom klöven....Min finaste piga :)


Måsste fixa pass...ska till Riga med jobbet...trevligt, aldrig varit där.

//Veronica

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0