Måndagsrapport

Vi verkar vänta förgäves på vintern, här i Gävle är det frost, is och havsvindar som gäller, kan verkligen påstå att jag saknar meterdjup snö och dragföre. Det gör herr rimset åxå, och att få springa hela dagen efter skotern, det är livsglädje för en Ibiza minsan!

Igår var en dag fylld med ärenden, jag var förbi jobbet, åkte sen till bibloteket för att lämna igen böcker, samt låna om en bok och låna en DVD. Sen var det arbetsförmedlingen som jag avskyr, nää inget starta eget bidrag, man måste vara speciellt utvald för att få det så det kan jag glömma sa dom! Jag vill gärna praktisera sa jag, vill lära mig så mycket mer, (har ambitioner), nä det skulle jag inte sträva efter, bara speciellt utvalda, jag verkar inte tillhöra gruppen av (speciellt utvalda individer i Gävleborg) Typiskt!!!!!

Sen begav jag mig till veterinären och beställde tid, det kommer gå på 520kr. Efter veterinären var det Valbo, där jag besökte jennys hund och katt för att köpa två kartonger med frysfoder åt Rimset, han har dyra vanor =/ . Efter det åkte jag direkt till skogen med hundarna, vi gick en liten promenad och jag småtränade lite med Rimset. Sen åkte vi vidare till stallet och tog ut Fritz på en promenad med lite NH träning. Efter stallet hämtade jag husse från jobbet och vi åkte till apoteket, sen bar det hemmåt. jag gav mat till hundarna och satte på DVD:n jag lånat från biblan, en häst DVD, med lite tips av proffsen i olika grenar, mycket western. jag somnade där nånstans innan den var slut i soffan.....

Idag blir det storstädning i lyan............. 

 
NH träning med Fritz

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0