En julsaga...

...med Ainbusk och Nordman...bästa julsången :) Märkligt...jag saknar sommaren så jag vet inte vad...på ett genuint, sorgset sätt...har med dummisar och jaktträning att göra...enkelheten.... Samtidigt så LÄNGTAR jag till JUL!! Riktigt mycket, brukar jag aldrig göra....har nog något med min syster att göra...att hon och resten av packet kommer upp....så härligt det ska bli...att bara vara...jag blir så lugn, det räcker med så lite...att bara vara liksom, tillsammans :)

I går var vi ute med Pia, Casper och Minja....Keron pussade Casper och blev kär i Minja.... :) I dag när vi var på väg ut och stod vid bilen hörde vi någon ropa på oss....Det var Anneli med Tua och Riva, labbarna hon har hand om...vilken trevlig överraskning....sällskap i dag också! Första gången Lillin träffade dem.

VI HITTADE EN NY SKOGSVÄG!!!! Jättebra, den är ny...på riktigt, har inte funnits där förut...och vilka ställen att träna på till sommaren....skådade små frusna minisjöar...perfekta vattendirrigeringsområden :)

Det kom en lapphund gående just när vi vände för att gå tillbaks mot bilen...Fyra stod och skådade den uppe på en kulle...jag bara gick åt andra hållet och kallade lite på henne...HON VALDE MIG :) 

Tagit en klunk jägermeister....från min mini-flaksa som jag råkade hitta i kameraväskan....hmm...Jo, det var när vi hade vårat "working-test a lá Sussan" i abisko som vi höll på traditionen att ta en hutt innan jakten började...

Några bilder.....
Lägger ut bilder på Annas konstverk......Anna -du kan ju redigera dem vidare och lägga ut dem under "konst"...jag kunde liksom inte :/


Fyra




Sur-Fyra

 


ALLA tittar på Lillin när hon kissar! hehe...




Godissök...




Godissöket fortsätter...Fyra gör en avstickare....












Så kommer konsten...jättesvårt att få dem bra på bild....och man ser ju inte storleken...ska försöka beskriva dem lite....


Den här fick jag av Anna när jag bodde i Umeå på östra ersboda....alltså för ungerfär 7 år sedan...Jag minns det som i går...Hon gav den och jag frågade varför jag fick den (tänkte om det var en sen födelsedagspresent eller nått)...och då sa hon "för att jag vill ge den"...Jag blev så glad, så glad...och sedan dess har den alltid fått den bästa platsen i mitt hem. Den symboliserar min tacksamhet för att jag fått gåvan att få en syster som betyder så mycket för mig! 
ca 25x40cm. 





Den här har mamma hemma hos sig, det är Lola som Anna målat för länge sedan...Lola, en själ så vacker och fridfull...en sällsam hund som jag alltid kommer beundra...ca 25x35cm.





Även denna finns hos mor, inspirerad av en viss Podenco-kille...? ca 35x 50cm.





En Julklapp till Mamma från Anna för några år sedan...inspirerad från en av de kloka saker Ior har att säga....hela meningen lyder "Somliga kan inte, andra vill inte...så är det bara". ca 25x40cm.




Denna har mamma upphänd i sovrummet...inramad och allt...protester från konstnären som påstår att den inte är färdig...oj då. ca 45x70cm.





En "kub"...finns hos mor. ca 15x 20cm.




Och brevid den denna, även det en "kub" ca 20x25cm.





Och denna finns mellan de två föregående :) ca 25x70cm.





Den här härliga målningen finns hos mig...ger en känsla av mystik...stor tavla ca 50x 80cm.




Den här har jag i köket...ca 35x45cm.




Och min absoluta favorit! Den förändras med ljuset och har ett så härligt djup...samtidigt så färglad.
Stor tavla, ca 50x80cm.




Vi ser fram emot fler skildringar av livet...!


Nä, nu är det dags att gå hem(datorn är hos mor) och umgås med vovv......de får inte komma in i vardagsrummet....nyss hörde jag ett "moooaahhh"...ett sorts pipljud....Fyra som hade tagit några steg in i vardagsrummet och vädjade till min uppmärksamhet...stackrarna, har legat där ute i flera timmar nu........
//Veronica

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0