Vilsen hund...

VILSEN HUND PÅ PARKERINGEN
VILSEN HUND PÅ PARKERINGEN
VILSEN HUND PÅ PARKERINGEN

Högtalarna ekade inne på Konsum, jag och Sanna hade famnen full med varor och tittade undrande på varandra!

Vilsen hund på parkeringen, så vitt jag kommer ihåg fanns det ingen annan hund än Rimset då jag snodde läderkopplet runt trädet jag alltid sätter fast honom i när vi promenerar till Konka för att handla. men iiiiinte kan det väll vara Rimset försöker jag tänka för mig själv godtroget men med en panik som sakta närmar sig. jag och min vännina Sanna sätter ner våra varor, en långfil och ett paket socker för min del, på närmaste hylla och pressar oss försiktigt förbi kassorna. För inte kan det skada att kolla till Rimset, även om det inte skulle vara HAN som var vilsen.

Ser du honom frågar jag Sanna å vågar själv inte kolla efter, inte än säger hon och vi närmar oss trädet, ser kopplet, ser en bit av halsbandet, ser INGEN  HUND! jag tar kopplet å löser det från trädet å tittar undrande på Sanna, han har bitit av halsbandet säger jag förvånat, sååå pinsamt skyndar jag att säga och vill bara sjunka under marken.

Den vilsna hunden var Rimset och nu ropar dom förmodligen även "Vilsen matte på parkeringen"  inne i affären, för vart ska man ta vägen, jag beslutade mig att gå ner till fotbollsplan , ingen hund......  jag knölade ner kopplet i jackan för att alla inte skulle fatta att jag var den vilsna matten med den vilsna hunden.......... jag skämdes jö!

När jag kom tillbaka mot ingången stod Sanna där med en Rimset, han hade tydligen stoppat en bilkö och gick runt bilarna å kikade in i dom på jakt efter löptiken som vi hade lämnat hemma. sanna ropade på honom, han kom å fick två kattmatsbitar, vilket inte var direkt en hitt för honom å han tittade surt på Sanna, är det allt du har va? Å vart är matte nu dåå?

Vi promenerade hem igen, Rimset utan halsband men med ett koppel runt halsen, matte med en erfarenhet rikare, för såhär har han minsan aldrig gjort tidigare, tänka sig vad löpartider kan ställa till det för en sån som han! Hädanefter kommer jag INTE binda fast Rimset utanför en affär när Tuva löper...........

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0