Mager Hyena

Mina misstankar har besannats, jag har ingen Podenco Ibicenco kille i andra sidan av kopplet, det har jag aldrig haft, tänka sig! 

dagens promenad visade det jag länge fruktat, mitt i allt kom två killar gående på gångstigen å sa högt å tydligt " EN HYENA" å pekade på Rimset, å herre gud tänkte jag, jag har alltid trott han var en renrasig byracka, men där fick jag minsan höra ett å annat.

lite senare kom en tant cyklande förbi oss å höjde rösten just som hon cyklat förbi " MAAAAAAGEEEERRR", jag å Rimset kollade på varandra med stora ögon.

Varför kan inte folk bara lämna Rimset å deras åsikter om honom i huvudet, tänk om jag ska gå omkring å skrika ut vad jag tycker folk liknar, DVÄÄÄRG, MUSLIM, KRULLHÅR, BLIIND.... ja herre gud! men lite vett har man väll!  

Väl hemma kom en kvinna å frågade om det var en Faraohund, neej sa jag, en Podenco Ibicenco, Hon å Rimset fick hällsa på varandra å Rimset blev glaad av att någon tyckte om honom, så det är inte alltid av ondo folk är frågvisa, men lite jobbigt att varje promenad behöva förklara till 4 - 5 människor att det inte är en häst, ingen hyena å ingen gasell man promenerar med, och näää ingen såndär man tävlar kapplöpning med, inte direkt men lure coursing och han kommer från Spanien, Ibiza,,, nääää, finns inte så många i Sverige, jaha, så du har aldrig sett någon, finns en i Tierp, å i Stockholm, åsså Strömsbruk...... bla bla bla , Jo han är valpig än, fast han är tre år, det ä'r en jakthund..... bla bla bla

jag fundera att skriva ut fakta om rasen och ge folk som undrar, jag är less på att berätta om min magra hyena, men visst, visst blir man lite stöddig å stolt att människor uppmärksammar honom å tycker om han.

För Rimsets egen del får han gärna vara en Hyena, häst, gasell, rådjur.... han kommer ändå vara samma kille, samma Rimset med glimten i ögat och ett stort leende med de rosa läpparna!

för mig kommer han alltid vara en liten Prins ;)

image67

image68

image69

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0