känsliga hundägare???

Känsliga hundägare eller missförstådda offer????

Det är frågan jag ställer mig efter en incident på morgonkvisten som gjorde mig riktigt arg och en gnutta sårad.

Just som jag skulle släppa hundarna på fotbollsplan kom en arg man och talade nogrant om för mig att det här är minsan en fotbollsplan och inget ställe man rastar hundarna på.

mannen: Alla hundägare säger "inte mina hundar" samma med föräldrar "inte mina barn" , men hundarna bajsar och strimmlar pinnar här, fast inte dina va va va, som alla hundägare säger!

jag: Det finns ingen skylt eller liknande om förbud, så jag vill ha det skriftligt på papper, och JA, det här är mina hundar och JA, dom skiter åxå, men jag plockar upp efter dom!

mannen: Dom strimmlar pinnar som barn rammlar på och får stickor, låter inte det vettigt, förstår du INTE!!!

jag: Jo det låter jhu inte alls roligt, men jag har inga pinnar här, bara mjuka tassar som INTE förstör gräsmattan som däremot taggar på fotbollskor gör, än en gång, får jag det på papper så går jag! 

mannen: räcker det inte vad jag säger åt dig, du får gå till skogen eller grusplan...

jag: ja, det får räcka tills vidare men jag varken acepterar det här eller respekterar det, jag tycker hundägare är diskriminerade, och tack för att du förstör enda platsen jag vågar släppa hunden på vid bostadsområdet. TACK!


Med tårar i ögonen gick jag med raska steg därifrån och mummlade surt ord jag inte vill nämna här! Gjorde jag bort mig, är jag för känslig, eller känner ni med mig, är vi hundägare offer för alla lagar och förordningar, vi har snart inga rättigheter kvar och måste alltid anpassa oss till sura människor som kommer med egna lagar!

Hundägare verkar gå med skyltar där det står "JAG ÄR HUNDÄGARE, MIG FÅR NI SKRIKA ÅT BÄST NI VILL, JAG ÄR LÄGRE ÄN DEN LÄGSAT TAX I SAMHÄLLET"


Kommentarer
Postat av: anna

testing testing =P

2008-05-07 @ 14:08:07

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0