Bildparad ---> specialen 2008

 

Vädret sa sitt under specialen, när jag skulle ställa Bambi var det riktigt regnigt, jag var tvungen att ställa med jacka, första gången i hela mitt liv jag ställer ut med en jacka på mig och då har jag ställt ut hundar sen jag kunde vara med i "barn med hund". Kändes inte alls profersonellt, men det var bara en inofficiel så det fick gå för denna gång! 

 

Naturligtvis måste domaren kolla så "kulorna" sitter på plats, det gjorde dom såklart ;)

 
Den här snyggingen tog över showen och blev BIS 1 (strävhårig Podenco)

 
LITA ALDRIG på en GPS, just när jag och Sanna hade blivit vänn med den och vi förde en normal konversation, ja då lade hon bara av, strejk antydan utan någon lust att förhandla. Lite bittert men vi hittade hem ändå, man är trots allt hundägare, dom kan bedriva halva sommaren i bilen på väg till och från olika hundtävlingar / utställningar. 

 
Den här lilla sötnosen var den enda i sitt slag, en "Podengo Português, pequeno" , skaffar jag mig en dag en hund av miniformat då ska det vara en Podengo, fast jag vill ha en röd, eller rödvit. Dom är hur söta som hellst, Sanna vart dessutom riktigt KÄR!

 
Rimset i rörelse, jag hade tagit fel uts-koppel och varken jag eller han var bekväm i kedja, jag har annars ett uts-koppel i bara tyg, det ör behagligare för Rimset som är en känslig herre, trots att han vill verka så tuff!

 
Här är en fröken som kurat ihop sig så gått hon kunde!

 
Här satte vi upp burarna och vår parasoll ... ;) Ett litet läger minsan, på bilden ser man Bixie, David och Bambi !

 
Lägerbild =) efter två sekunder känns det som om man hunnit sprida ut sina saker så det liknar ett bombnedslag,


PodengoPortugue's, större variant

 
David och Bentley, en supersöt strävis, jag gillar verkligen Bentley, han har glimten i ögat!

 
En Räv bland katterna ... och där bakom har BIS finalen avgjorts..... 

Jaaa,,, det var det!


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0