Powerwalk

Nu har det hänt en bråkdel på sidan, så det känns skönt att  det inte BARA står helt still ;)

Tänkte berätta att spåret gick som smort, det fick ligga sisådär 20 timmar. Nu måste jag bara hitta ngn som ställer upp med att agera dommare i nästa spår, då sättande och skott bör tränas på =) Om jag känner Rimset rätt så blir  det inga problem, om jag känner mig rätt så kommer jag antadligen göra bort mig å förstöra allt för Rimset =I (suck) ....

På morgonnen gick jag och hundarna på POWERWALK, jaaa, ni läste rätt ;) Rimset är en hejjare på det där, nästan så man vill sätta en gympadräkt på han, med spanska färger såklart. han ville inte äta då vi kom hem igen då han bantar, ja, HAN bantar på eget insiativ till min FÖRSKRÄCKELSE och STORA fasa! Senast igår vände sig en tant om å ropade "vaaarfööör är han såååå smal, man ser revbenen" !

Det är en sån ras ropade jag tebax.
Andra kommentarer ha fått i veckan är " KOLLA EN ÅSNA" , " EN HÄST", "SER UT SOM EN DOCKA" ...... ungefär där valde jag att lägga dövörat till och konstaterade samtidigt för mig själv än en gång att det är en hund, en hund, EN HUND.... sen var det bra med det!

Skulle betala räkningar igår,,, 2000 kr till diverse klubbar och annat hunder, å jag känner mig lite smått dum nästan, kanske byta intresse till att, ja varför inte samla kottar för det är graatis iaf..... för se på detta: 
 
* medlemsavgift till följande:::: svenska polarhundsklubben, svenska vinthundsklubben, svenska spaniel och retrieverklubben, Svenska curlycoatedretrieverklubben, svenska podenco Ibicencoklubben, svenska brukshundsklubben,

och som om inte det räcker så ska man betala uts och tävlingsavgifter, blodprov al'a rabies, bensinpengar till och från alla dessa aktiviteter, kursavgifter, nötblod, klädnypor, KRAV foder, ben, solspray, och mycket mycket mer !

Så är det konstigt att svenska hundägare har dålig ekonomi. snart kommer hunderiet bli en rikemansangelägenhet om inget ändras. För är man fattig som jag har man inte råd med NÅNTING, å då menar jag INGET förutom hunderiet.

För egen del lägger jag gärna de pengar jag har på hundarna, men visst vore det skönt att nångång ha råd med en ljusstake från indiska eller doftljus från IKEA.....  *drömmer bort*  =)

jag har det bra som jag har det trots allt, jag är nöjd!

//// Anna


Kommentarer
Postat av: Sanna

fats nu råkar jag veta att de finns fullt med ljus hemma hos er, så int ebehöver du drömam dig bort inte, och sist vi var på IKEA så tror jag bestämt de slank ner ett paket med doftljus i den blå påsen =P

2008-06-04 @ 17:12:09
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: anna

jaaa.... men nu lever vi i nuet ;)

2008-06-05 @ 09:39:24

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0