utställningsstyle

När vanor blir till ovanor!

Det var väll inte riktigt förän på specialen som jag verkligen insåg mitt handikapp i utställningsringen. Rimset blev BIR och det var iof väldigt roligt, så när jag väl skulle ställa upp honom mittemot tiken (BIM) upptäckte jag att jag stod åt fel håll, För tusan, jag kan bara ställa honom åt ett håll, detta är ett nytt fenomen för mig, tidigare har jag kunnat ställa byrackan åt alla möjliga håll och kanter, men med en vana att ställa honom så dommaren ser just en speciell sida så har denna situation förvärrats och min hjärna har sakta men säkert gjort mig handfallen under ställanden åt "fel" håll!

Vi måste BYTA SIDA, jag kaaan inte, sa jag till David som var så snäll och ställde tiken åt mig. sagt och gjort, vi ryckte åt oss rosetterna och böt sida, varav det hela blev mycket lättare för mig.

hur blir det nu på WDS? med en handler som inte kan ställa hund från olika sidor??? ojoj... det blir att återfå gammla "Junior handlings" fasen!

för på tal om Junior handling, så satt jag och kollade på gamla bilder igår, och på en uts i Tromsö, Norge tror jag att jag kom 4:a med den söta tiken "Tina" en Svensk vit älghund som jag släpade runt i hela  Sverige på diverse utställningar. Under samma utställning hade jag tagit massa bilder på en PI. En strävis som jag inte alls vet vem det var. Roligt =) för detta var minst tio år sen tror jag!

jag måste hursom hellst slipa på min utställningsstyle ;) man måste vara väl förberedd inför WDS!!!!!!!!!!!!!!! hela 21 PI är anmälda, så här ska spanas. Förutom PI, sla vi naturligtvis tråna efter Curliesarna och Sibbarna. Det närmar sig med stormsteg och jag ryser bara jag tänker på det! 

 
Vi byter sida =P , spana in hur Rimset skämms över sin matte!!!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Haha....Anna! Vilken cirkus med sidbyte mitt i fotograferingen å allt ;P Hoff...börjar bli nervös för utställningen....bara vi undviker trean :)



Tiger (Fyras bror) ska ställas på fredag på curlyklubbens utställning...pratade just med ägaren, hon undra om vi också skulle ställa. Men nä...det ska vi ju inte, kan vi kanske åka och titta om jag hinner komma ned till torsdag kväll...?! (fast doggisarna får ju int va mé)...Int har du anmält till annat än WDS?

2008-06-27 @ 11:13:06
Postat av: anna

näj. har inte anmält till annat...... joo, vi kan åka å kolla.......

2008-06-27 @ 16:50:33
Postat av: Sanna

Det ks abli så kul med WDS!!!! Synd att vi inte kommer kunna kolla på varandras hundar dock.. Men men vi får fota och sen skvallra dagarana efter =)

2008-06-28 @ 09:33:43
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: Sanna

PS. glöm ej anmäla till Valbo!

2008-06-28 @ 09:34:32
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: eran moder

Jaha och då ska man ha nerverna på helspänn åter en dag och ringa och inte få nåt svar, måste ändå säga att jag tycker att det e skönt att inte vara i närheten jag blir sååååååå nervös när tiden närmar sig och då är det bättre att ha mig på avstånd.



Anna då är det väl dax att börja träna rimmet och dig och ställa åt alla håll och kanter och har du, som Sanna skrev anmält dig till Valbo ? vad kostar det ?

2008-07-01 @ 13:01:57

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0