NEEEJ!! Det är iinte saaant!

På Måndagen när jag och Sanna lämnade av lilla Bambi till Trude i Strömsbruk (hon följde med oss på rasspecialen) så passade jag på att spana in Trudes Sibbar hemma hos hennes pappa, han pratade för övrigt Norska, jag tycker verkligen om Norska, det är ett så jordnära språk, man blir liksom lugn av det! ja hela familjen "Mathisen" kommer från Norge, men det var nu inte det jag skulle berätta, herre gud!

Det jag ville komma fram till var att det var mycket trevligt att få se huskiesarna, spanade även in deras slädar och sådär. Jag måste säga att det var stora och fina hundgårdar där hundarna hade plats att röra på sig. Ja, man längtar inte direkt mindre efter en egen Sibbe efter det besöket. Den där feminina, le'ende utstrålningen med bakåtstrykna öron och gnistan i ögonen som bara huskietikar kan ha, den kan få vem som hellst att smälta! Iaf smälter jag ;)

Visst var det lite sorgset att lämna av Bambi, fast hon har längtat efter matte, det har jag minsan märkt. å andra sidan har hon och Rimset haft hur roligt som hellst då dom varit lösa.

Varje gång vi går till bilen tror Rimset att Bambi sitter där inne, det gör hon inte, och han kan bara inte tro att det är sant! han saknar henne, å vem kan klandra honom, han blev DÖDSKÄR!!!

 
Podencosarna har just sett en livs levande KANIN, det är grejjer det!

 
Varför göra det enkelt att ta bilder?
Det finns viktigare saker att titta på än in i kameran!

 
Rimset låg och sov hela vägen hem från specialen...

 
Jaha, och sen då? undrar Podencosarna!

 
Om man VILL, kan man slöa på soffan åxå!

 
fast LYCKA är att leka tafatt!

 
Kom igen då din MES, säger Bambi till Rimset

 
Bentley på väg ut från ringen , i Tånga Hed 

Å lite söta Sibbar ;)




Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0