fastkedjad gatuhund

LÄS HÄR 

Blev uppmärksammad om detta på barbarkvinnans blogg och ville dela med mig, då det även finns en protestlista att skriva under!

Citat från hennes sida:
**2007 tog 'konstnären' Guillermo Vargas Habacuc en hund från gatan
i Managua, Costa Rica, band honom med ett rep i ett konstgalleri och
svälte honom till döds. I flera dagar stod konstnären och besökare i
galleriet lugnt och såg på hur hunden plågades tills han slutligen dog.

Tycker ni att bilderna visar ett konstverk?

Det prestigefyllda Visual 'Arts Biennial of Central America' tycker det och
konstnären har bjudits in för att upprepa sitt fruktansvärda djurplågeri
på utställningen 2008.

SNÄLLA HJÄLP TILL ATT STOPPA HONOM.

Det tar bara ett par sekunder att uttrycka din åsikt om djurplågaren**

 
Skriv under protestlistan HÄR. 

 

 
 
 

man blir inte bara arg, man blir förkrossad!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

UUUSCH!!!! Vad ARG jag blir på mannen!!!!!Stackars stackars hund.. det skär i hjärtat :-(

2008-06-11 @ 13:02:13
URL: http://mincados.se
Postat av: caroline

tack! Ja, jag är riktigt glad att jag äntligen har en! :D



apropå inlägget - vilka jävla idioter det finns!!



2008-06-12 @ 09:34:51
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: Sanna

jag blev så ledsen när jag hittade den där sidan, att jag var tvungen att dela med mig tilld ig och Nina. De är ju så man kräks. fy fan vad jag äcklas av vissa mäniskor.

2008-06-12 @ 12:51:18
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: anna

jaa... man måste dela med sig så man kan göra något åt det, iaf försöka....

2008-06-12 @ 13:24:48

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0