barnkär

Vissa hundar får man rent ut av släpa in till veterinärstationen, vissa, men så är icket fallet för den långörade snapphanen av ras "podenco ibicenco", och jag undrar för mig själv om han är ensam eller om fler av hans sort snarare drar matte/husse in till stationen. DAGENS HÖJDPUNKT!!!!!!

Där inne finns såååå många underbara dofter, det finns utsiktsbord som är alldeles förträffliga (läs: undersökningsbord som råkat stå vid fönster)..... Det finns människor som försöker ge en frollic, detta bör man spotta ut tycker Rimset men dom kan ändå få en puss i ansiktet för dom är såå trevliga!

I väntrummet kan man sitta och spana på hundar som går in å ut, ibland finns det katter i små lådor. En veterinärstation har det bästa av allt helt enkelt.

men vad gjorde nu Rimset hos veterinären förutom överstående, jo, dom tog blodprov på honom, sen fick vi ett shampo för hans lilla tass som faktist börjat bli bättre

Vi har hunnit med att träna en massa, jag och Tuva har tagit oss an "RUTAN" igen, Rimset och jag försöker fixa det där med avlämnandet av apport (föremål), samt läggande under gång..... och inkallning med stående, sen slipar vi lite på vår utställningsstyle, den har gått ner sig lite och vi försöker bli lite mer showiga.

Husses kusin är här med fru och barn, kan ni tro om Rimset blir saalig, han bara ÄLSKAR barn, blir alldeles till sig och han är såå försiktig.... Diverse föräldrar blir lite skräckslagna när han kommer flygandes fram till barnet, men jag står lugnt och ser på för jag vet att han tvärstannar å försiktigt nosar utan att hoppa eller vällta omkull det minsta.

Nu ska jag försöka hitta lydnadtävlingar, samt viltspårsprov att anmäla hundarna till... önska mig lycka till ;) Föresten, om några dagar åker vi upp till Lappland, besöker även narvik (husses morfar bor där) och Lovvika. jag hoppas syster i Kiruna har tid att hjälpa mig å Rimset med massa viltspår.............


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0