Knottarnas värld

..ja, heter väll knottens...men lät ju gulligare sådär.

Vad har vi då sysslat med helgen som varit...Matte har arbetat ofrivilligt, sånt som händer...lite träning hann vi dock med!

På fredag eftermiddag kände vi ett stort sug efter fjällvärlden, så vi for nåra mil med bilen mot Björkliden-hållet...Hittade ett trevligt berg att vandra upp på...fanns till och med en stig! Men aldrig har man väll varit med om så mycket ohyra i luften!!! Vi måsste hitta blåsiga kalfjäll framöver...

Någon timme var vi ute, perfekt att droppa dummisar efter stigen och låta vovvarna hämta. Avstånden kan tas ut, bra passivitet för dem som inte får jobba. Keron fick några som han inte alls visste att jag lagt ut (fast i hans värld VET han i alla fall!). Gick "sakta" med curlisarna och slängde dummisar hitan och ditan....stadga och transport i ett :) Gick bra...

På lördag gick vi en promm genom staden på förmiddagen, på eftermiddan åkte vi upp på Luossa och tränade. det var Fyra som skulle tränas, de andra fick liksom bara hänga mé.

Lillfrida
Det var Lillin som fick börja med markeringar, eftersom jag igentligen tränade Culrisarnas stadga och tålamod (passivitet). Hur som helst, duktig piga :)

Keron 
Lade ut två långa linjetag i backarna...som sedan fick ligga där medan jag tränade valpen och Keron satt i bilen. Han hade inga problem med att hitta dem sedan, rolig övning! :) Är ju ändå lite utmaning eftersom det var en bra stund sedan han såg dem...plus att det är så öppet och få målbilder.

Fyra
Vi tränade lite längre stund. Några markeringar, mest dirringeringar åt sidorna. Behöver nötas. Linjetag, "ut"-tecken och transport. Jätteduktig...det jag märker är att om jag kastar en markering som är extra "rolig" så blir hon som så till sig så att när hon är på väg in med den så är det inte lika roligt. Stannade upp en sekund när hon var på väg in, berättade åt henne vad hon skulle göra -å då gjorde hon det. Som att koncentrationen blir sämre för en stund när hon blir för taggad. Men är ju när jag råkat gå för fort fram...Härlig träning!



Redigerare: Anna Siikavuopio

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0