Fiasko eller....

Min uppfödare tipsade mig att läsa bedömingsreglerna inför WDS, de skiljer sig tydligen en hel del för vad vi är vana vid! Så jag vill uppmana diverse bloggbesökare som ska ställa på WDS att göra samma sak, läs!

Utställningskopplet är ännu inte funnet så det blir att söka igenom varenda stånd efter lämpligt koppel av TYG, glöm inte det matte utropar Snapphanen frustrerat med en alltför viktig grimash som påminner mig om hur bortskämd byrackan egentligen är.

Jag har inte sytt upp mina byxor än, men jag har hängt fram dom å tänker ofta på det, ett steg åt rätt riktning! Jag är förövrigt lagomt nervös, tänker mycket på att hunden inte kommer vilja rasta sig, ja han kommer inte ha tid med sådana bagateller, lagomt inne i ringen trycker det väll ändå på......... DET vore fiasko..... eller att jag kommer ramla på det hala golvet och tappa hunden som med illfart rusar fram till närmaste snygga tik/hane för en trevande envägsflört, varav ägarna i sin tur tittar surt på mig medan jag kravlar mig upp och försöker fånga åbäket som har fått ännu en snygging i sitt synfält.............................

Tänk i nuet, tänk i nuet, tänk i nuet....................................

Kommentarer
Postat av: din mor

Tänk första gången du överhuvudtaget klev in i en ring med en renrasig hund, måste ha varit Tina och då hade du säkert nerverna utom kontroll innan men det syntes inte något utåt. Tänk, första gången du klev in i stora ringen vem var mest nervös och tjatade om klockan klockan nummerlappen nummerlappen jag tror nog att även om jag sitter i våran underbara gruvstad så är jag mer nervös än någon av er alla fyra som ska in i ringen och du brukar ju säga att det löser sig eller så är det så blir det och det blir säkert bra men för att slippa nynna på winnerbäck "tandvärk i tanden och lång väg hem" så vet du vad du ska göra så har du ett elände borta. Hoppas syster yster och Maria har hittat hem till dig och din sambo och alla djuren ha de P&K

2008-07-03 @ 07:44:09
Postat av: anna m elvis

Lycka till!

2008-07-04 @ 19:53:12
URL: http://elvis.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0