tre dagar i stockholm...

Vi julstädar =) Det är sant.......

I kväll ska jag, Rimset, ev Tuva och Malin med sin Pontiac till BHK för att träna....... jag kommer "träna" kontakt med störning med Rimset, och gå över gränsen  för att kunna utvärdera och lägga upp en träningsplan, samt diskutera med Malin  hur hon läser av honom, lite mer psykologitest än träning =) , spännande........ 

Tuva ----> jakt, har fått mer intresse för jakt på senare tid...... funderar på att gå kurs med gammelTuva =)

SÅÅÅ....... som alla vet har stora Stockholm gått ur stapeln i helg, det var e fartfylld helg för mig, först bilade jag ner på Fredag för att sätta upp rasmontern (Podenco Ibicenco), malin följde med, Tack för det!!!! På kvällen åkte vi till Gävle igen för att tidigt på Lördag bege oss till mässan.......

Jag hade anmält Rimset men ställde aldrig ut honom, han var depprimerad och mådde psykiskt dåligt, hade nog ont i magen åxå,  och jag skulle inte bli förvånad om han hade svår migrän å mer därtill, för han var OTROLIGT känslig, har aldrig varit med om att han varit sådär på en utställning, då brukar han vara såå glad och hispig å älska allt och alla, nu var han surig, och gav hela tiden lugnande signaler åt alla andra hundar, vände bort blicken, huvudet och slickade sig runt munnen, var osäker och blev blockerad, skällde ut Pontiac som han älskat på promenader tillsamans, blev rädd för en Basset som släpades fram och blev blockerad....................

Efter försök med ett intensiv klickerglädjepass och andra possitiva försök för att få honom att må bättre utan att lyckas valde jag att låta honom slippa ställas och istället få ligga å vila i buren mer eller mindre hela dagen.

Jag vet inte varför han plötsligt  blivit depprimerad, men jag kommer ta reda på det, vi kommer träna klicker varje dag för att öka dosen lycka i han.  jag kommer även lägga tre spår / vecka för att stimulera honom ultimat med ngt han ÄLSKAR. Vi kommer kontakta en homopat (stavas det så) , samt en djurpratare och healare, jag kommer låta alla jag känner utvärdera mig som förare och flockledare, för att kanske komma med ngt tips, om jag eventuellt gör ngt omedvetet som dom ser påverkar Rimset negativt! 

Jag hoppas Rimset blir frisk snart, frågar man en veterinär är han en fullfjädrad friskis å svettis...... men jag kommer inte ge upp, Rimset ska må så bra han förtjänar, jag ska göra ALLT i min makt för att få honom att bli en lycklig atlet i alla sammanhang. 

jag berättar mer om mässan senare, med både bilder och ord.... men NU.... storstädning ;)

/// Anna
 



Kommentarer
Postat av: Sanna

Homeopat tror jag det heter. Hoppas det fungerar, han såg för bedrövlig ut i Stockholm.

2008-12-09 @ 00:28:43
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: eran mor

Han kanske bara hade en dålig dag, som alla har nångång.



Men Rimmet kommer tillbaka eller hur!

2008-12-09 @ 14:59:24

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0