tvättstugehäxa

Jag har tvättstuga, till 00:00, däremellan försöker jag städa, katten smiter ut och jag hittar honom tryckt mot ytterdörren påväg hem från tvättis igen, katten är rakad, han FRYYYYSER. Just nu försöker han göra inbrott i tvättpåsen, den är stängd så han sätter sig på den istället å jamar högt, sen hoppar han ner och kraffsar ihärdigt på påsen för att slutligen ge sig och besviket lunka därifrån.

Jag sitter och lyssnar på "mig äger ingen" medans jag bloggar, en av alla böcker om dessa maskrosbarn, ljudböcker finns det gott om i min dator, något jag verkligen rekomenderar!!!!

Jag har satt upp julgardiner, bättre sent än aldrig, Erik kommer och hällsar på imorgon, då måste det se bra ut här påpekar husse och jag sätts på storstädning, hinner inte måla något idag, det hade behövts, det börjar bli kris..... Ett tunt och något tungt lager snö har lagt sig på gatorna, jag går och väntar på att allt ska smälta igen och förbannar snölösheten här i Gävle, tyckte det var lite snö i Piteå, men det här tar priset, därför är Gävle en trist stad, därför längtar vi till fjälls. 

..... nu fortsätter jag min städning......


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0