Saknade hästskrälle

Äntligen tog jag mig ut till stallet idag. Fick rida i mörker igen, typiskt, men det var trevligt att få träffa Fritzgubben igen och han njöt av att få komma ut. Har haft OTROLIGT dåligt samvete över att inte kunna komma ut å rida honom, skämms verkligen. Tycker han behöver få komma ut MINST 4 gånger/ vecka. men så är det när man inte har tillgång till bil.

Filip blev introducerad i klicker (Shaping) --> formning........     han är en häst som har dille att ha saker i munnen eller gnaga på knogarna...... därför försökte jag få honom att få utlopp över detta i kontrollerade former så vi tränade apport, han var SÅÅÅÅÅ stolt när jag berömde honom då han höll saker i munnen. introducerade honom även i lite NH, den personliga zonen osv......

Skogstrollet (stjärnan) fick en en liten genomborstning och pratstund han åxå. Hundarna var naturligtvis med och höll stämningen i stallet och åt skit i vanlig ordning.......

Jag har slutligen fått tid i tvättstugan för att tvätta Fritz täcke,,,,.,.,. så imorgon blir det städ och tvätt för heeela slanten, på fredag har jag och Rickard företagsmöte, F - skattsedeln är nu nära =)

/// Anna

 
F R I T Z



Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0