Tillbaks i Kiruna...

Ja, vi har haft det heeelt underbart i Gävle!!! Jag och mina hundar..... Eller, hundarna och deras matte...!

Winnerbäck var en oförglömlig upplevelse, som det brukar vara....

På lördag ska vi fara till Narvik och hejja fram alla kirunabor på deras jaktprov...och Lussac -en Ringlets Curlie som bor uppe i nordnorge......i samma stad där Kerons far levde och verkade inom försvaret..! Jag frågade Jorun (Lussacs matte) varför hon kom på att skaffa Curlie...och hon svarade att det var på grund av Kerons far -en hund som gick superbra med vem som helst, och kunde uträtta vad som helst............

Datorn här i Kiruna har legat nere ett tag, så nu kommer äntligen bilderna på Fyras första träning med vilt! I dag ska vi fortsätta viltinvänjningen...














Sist men inte minst...GRATTIS till Lotta som klarat teoriprovet för jaktlicens.............!!! Vi hoppas att hon fort klarar skjutprovet, så vi får följa på fågeljakt :)

Och snart kommer jag inte kunna hålla mig..............Det är bara så, jag vill verkligen ha jaktlicens och börja jaga sjöfågel......................jag och mina Curlisar på jakt........vilken dröm....!!

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0