Drömde...

Natten mot i går drömde jag att Keron blev påkörd av en bil och dog. Det var på sträckan mellan far och Coop, där Lillfrida så många gånger sprungit lös. Drömmen var så verklig och jag drömde fortsättningar på den under hela natten...

Först skulle jag ta in och förstå att han faktist var borta...jag minns att jag räknade hur många fler år han kunnat leva. Jag var chockad, sedan kom sorgen...

Drömmen var overkligt verklig...

Jag fick panik över allt tomrum han efterlämnade, hur skulle vi nu kunna lämna Fyra ensam hemma -helt ensam, lilla gumman, hon behöver Keron!

Hur skulle jag och Mattias kunna åka skidor efter hundarna, när vi bara har en. Och hur skulle jag stå ut med att aldrig mer få uppleva känslan av att bli dragen av Keron, som att flyga fram.. 

Och jaktträningen! Hur ska det gå till?? Mattias har ingen hund som han kan träna med...Vi har ingen hund som kan allt, som jag kan träna med en stund för att minnas och motiveras...en vägledare för mig och Fyra.

Och vem ska ligga sked med mig i soffan när Mattias inte är hemma???

Vem ska få oss att skratta...varje dag...åt plötsliga lekar som "kast med litet tuggben", "smågnaga matte så det kittlar något så...", "tjuva en vindruva från frukskålen"...

Vem ska sitta i soffan, luta huvudet mot ryggstödet och med trånande, sorgsen blick titta mot grinden....och bara ge vad som helst för att husse ska komma hem....



Jag har tänkt på att Keron börjar bli äldre, han är ju 8 år.....
Kanske därför jag drömde det....Drömmen är sann på ett sätt, alla de rum han fyller i vårat liv...

En otrolig hund..
En helt underbar vän..!




  

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Roligt att läsa inlägg i er blogg igen! =)



Ja visst är det jobbigt när man tänker på att våra fina gossar blir äldre.. :( Man får verkligen ta vara på de år man har med dom.

2011-11-28 @ 13:47:49
URL: http://www.mincados.blogspot.com

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0