Flytt till norr...

... dock inte på övre sidan av polarcirkeln, skam!

FLYTT
Halva delen av kenneln bor nu 6 mil norr om Umeå och 8 mil söder om Skellefteå, i en liten by som kallas Ånäset. Kanske därför tiden inte funnits till bloggen, dels det och dels den slumpartade internetuppkopplingen, suck! Jag har ännu inte hittat överföringssladden så att jag kan sättain bilder från utställningen =( Den är nerpackad, någonstans... (hoppas jag).

DUNI
Underbara Duni (Elviras mamma) är nu återlämnad till Chiliway's kennel, hon har hjälpt Elvira i draget under vintern och ska ha stort tack för sin insats, dock ansåg jag att  Duni inte hade kvar den viljan och kämparglöden i draget som är nödvändigt (och som Elvira behöver). Eftersom vi i synnerhet vill använda våra Siberans till drag så kändes det orättvist att behålla henne på grund av egoistiska skäl, för hon är en helt underbar hund på alla sätt och det var tungt att skiljas från henne. Tack för lånet Chiliway's!

Ja, det var väll allt jag hade på hjärtat idag, söker föresten en lämplig hundbil, vill gärna ha en stor bil eller buss, ska få plats ett gäng hundar och packning, gärna kunna ha burar ovanpå varandra, gärna 4X4 fyrhjulsdriven med tanke på ens intresse ;) , gärna diesel, dragkrok, takräcke... sökt på blocket men svårt att hitta ngt vettigt, kanske får slopa fyrhjulsdriften, vet inte hur andra polarhundsägare tänker, kanske funkar utan, jag vet då att jag sitter fast alltför många gånger med nuvarande bil både sommar och vinter, å då är den ändå bra på att ta sig fram. Nåväl... Tips på hundbil någon? 

 
Elvira valp, valborg 2010, tänk vad tiden rusar...

/A

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0