Natten är bara en annan tid på dygnet har jag hört och morgonlund med huskiestund, eller hur var det nu....

... Här är det svårt att sova, tankarna virvlar som höstlöv i huvudet, tänkte att vinden bedarrar om jag nattbloggar, kanske kan sova sen? För min väckarklocka (läs: huskie) väcker mig senast 08:00 med ett tjatigt ---> maaatte, ska vi gå ut nu? matte, matte, matte, matte. *Iskall nospuff* Matte vaaaakna.....

Vi var till bruks idag, jag och Elvira, shejpade lite, tränade frisignaler, ligg, bordet, fritt följ, tunneln, körde kvalitetssäkring av ligget med flygandee korvbitar framför nosen osv...  trevligt!

Jag är dock så feg när det gäller att ha lös tösen på platser med folk, trots bra kontakt, om olyckan är framme och hon springer fram så är det inte bara det att detta förstärks, men hon kan springa fram till "fel" hund så att säga, få tjuvnyp. Bästa sättet att träna detta är att erbjuda henne det, ge henne det som belöning efter varsågod signal, tycker jag åtminstonne, svårare att hitta hundar till den typen av träning dock, man känner inte direkt folk här i Gävle.

Mitt huvud är full med hemsidejobb, konst, hundträning, skola, framtid, foto..... har så mycket att stå i , saker som inspirerar mig, men även måsten.  Som vanligt har jag lätt för att bli handlingsförlamad av det här, all energi går åt till tankarna, det är därför jag sitter här nu =/ Typiskt! 

Snart börjar dragsäsongen, jag får låna Simons cykel till barmarksträningen med huskie, men jag hoppas på snö inom snar framtid, tänkte åka upp till Kiruna och träna henne åxå, curlygänget där är riktiga dragentusiaster, så de borde kunna lära henne ett och annat =)



Uppfödarutbildningen - Genetik börjar snart, ser jag framemot, även om klassrum inte är min starka sida så. Anmälan till Stora Stockholm går  om inte allt för länge ut, herre gud, bara jag inte missat det. Tänkt att Elvira ska ställas där, får hoppas hon blir mer pälsad till dess, hon verkar vara sen i utvecklingen för att vara huskie, inte löpt än ens, vilket hennes syrra redan gjort! Nåväl, ingen brådska! 

Tuvas aska har kommit, lilla hjärtat!!! Kommer nog begrava urnan i Morjärv, där de andra hundarna är begravda, Lola, Lolas mamma och hennes syster, så blir det nog...


God natt  // A




Kommentarer
Postat av: Sanna&Mixa

Vinkar Kul med fler bloggande Andersbergsbor! :)

2010-09-30 @ 10:20:02
URL: http://grusa.blogg.se/
Postat av: malin & Kora

2010-09-30 @ 17:47:41
Postat av: malin och kora

asså den där tomma kommentaren va ju inte meningen...

men en fråga dårå... du ska inte ställa den spanska skönheten på mässan i december??? jag bor ju nämligen precis runt hörnet... :P

2010-09-30 @ 17:49:01
URL: http://amoresperros.se
Postat av: Anna

Sv Malin och Kora: podencons utställningsdagar är tyvärr över, han har fått de titlarna jag ville ha på honom och eftersom han inte ska avlas på känns det onödigt då han ändå tycker utställning är trist.



men det brukar alltid vara nån Podenco på Mässan, förra året bara en dock, trist med så få, men säkert fler i år då utställningen inte krockar med ngn annan stor utställning vad jag vet =)

2010-09-30 @ 19:14:10
URL: http://camabaros.blogg.se/

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0