Vargen

En Lillfrida som pysslar med träning på gamla dagar...Min finaste, finaste vän.. Hon behöver få vara glad nu som då...hon behöver få utmaningar och få känna att hon är betydelsefull!





Lite tott-träning i snön.....Mattias ville filma när hon gleeed förbi dummisen när hon miss-bedömde hur halt det var samt avstånd...kontra hastighet :) Men tjiiii fick han! Hon hade minsann hunnit lära sig, så blev ingen glidning på filmen...synd tyckte han...Jag blev stolt att Fyra minsann kan tänka efter och bli mer effektiv i sitt arbete ;D

Några kommentarer angående filmen: Min tanke med att vandra fram och tillbaks innan Fyra får hämta är att hon ska vara i rätt position när hon gör det....fel i inlärningen, något vi arbetar på... Fyra får "hopp och lek" några gånger...För att bland annat träna inkallning -blir positivt då hon får arbeta efter hon kommit...även träning av att kunna vara "fri" utan att hämta dummisen. Nyckeln till att få hämta är kontakten med mig :)



Vargen
För övrigt så är numera Vargen (som han kallas...) och min flock helt integrerade, de är trygga och helt harmoniska med varandra....tålamod har varit nyckeln! Det var nog inget jag räknade med skulle hända...med tanke på Kerons osäkerhet. Jag är stolt över Keron!! Tikarna har det ju aldrig varit problem med.....Lillfrida blev ju störtkär i vargen direkt :) Och Tott så försiktig och snäll..

BARF
Fyra äter BARF -Biologisk anpassad rå föda...Renkött och ben, Kycklingvingar, fiskolja, oxben, ägg, morötter, äpplen, avocado, brocolli, lax...osv...osv....Hon gillar!!


Lillfrida, vargen, Fyra, Keron








//Veronica
P.s Fyra=Tott D.s

Kommentarer
Postat av: Anna

Men då var det ju Vargen jag såg igår ju! såg jättefin ut (fast gammal?). Vem är han?

2010-11-25 @ 14:01:36
URL: http://www.chiliways.se
Postat av: Veronica

Han heter "Born To Run's Goli-At"....Mattias vovve :)

2010-11-29 @ 16:06:13
Postat av: Anna

Oj! Det var en gammal hund (tjuvkikade på hunddata). Jag har sett två av kullsyskonen som jag tror inte lever längre. De var mycket fina hundar efter bra injer!

2010-12-03 @ 21:16:30

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0