Vi längtar till norr...

Vi har lite otur, om man får påstå något sådant , hur som hellst skulle jag hämta ut hundmaten jag beställt, tyvärr var man tvungen att ha ID- handling med sig, trots beställningsordern, har aldrig varit med om detta, någon ny grejj sa dom och hundarna fick en liten påse Doggy med sig hem istället =/ Nu har jag iaf beställt ett nytt körkort, så jag får snällt vänta på körkortet innan hundarna får sin mat hem!

Sen har vi de där bilarna, Citran startar inte, det verkar vara för kallt, på grund av detta har jag inte kunnat åka till stallet ELLER ut med hundarna till skogs. SAAB:en ger oss ångest, den är i verkstan nu och felsökning samt tömmning av vatten i motorn gick på 6000kr, ska den fixas helt och hållet går det på 18 000kr. Vi som tänkt sälja den och köpa större hundbil. Den kostade 90 000kr, nu får vi bara 20 000kr för den höögst =/   

Jag har iaf försökt investera lite i mitt företag, köpt penslar, linolja, terpentin och dukar, gjort om ett rum "köket" till ett trimmrum ....

Annars läängtar jag otroligt mycket till norrbotten, såg ett program därifrån idag och det gjorde såklart inte saken bättre, hatar avsaknaden av vinter här. Jag vill ha snö och mycket av den varan dessutom, jag vill ha kyla. Tyvärr har jag inte råd med hus utanför Kiruna, som är min dröm, kanske att hyra men skulle nog bli svårt att få tag på någon som hyr ut sitt hus med perfekt läge och enorm tomt samt inga nära grannar ----> men om någon tar åt sig så hör för all del av er ;)



/// anna

Kommentarer
Postat av: Veronica

Norrbotten saknar er!! Här fastnar vi i tråkiga mönster som slipats fram av rädslan att hamna fel...bara frö att man går åt motsatt håll...eller nått :)

2009-02-05 @ 14:31:42

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0