Mr. Bojangles

Fredag bara pluggande till teoriprovet, lördag skrivning, plus muntlig framställning samt praktiska delen. Om några veckor får jag veta om jag klarade teorin...muntiga och praktiska blev vi alla godkända på! Varför utbilda sig till intsruktör? Eller kanske viktigare, varför vilja hålla kurser?! .Hur som helst...För mig är orsaken:

* Man lär sig så mycket om hundar, beteénde och träning. Inspirerande att bli en ännu bättre matte...!
* Man lär sig så mycket om människors beteénde, hur man ska möta dem, inspirera, stärka osv.
*Och det viktigaste för mig....Jag har chansen att kanske göra skillnad för hundar, för att de tillsammans med matte/husse ska få ett mer harmoniskt, glädjefyllt och lyckligt liv!! :)


Eftersom både fredag och lördag blev "slödagar" för vovvsen så tog vi igen det i dag...var ute 1,5 timme...i kylan. Fyra och Lillfrida frös när de inte härjade på....Jag och Keron trivdes.....dock har jag superkassa skor, så lite kallt om fötterna. Var upp på något berg innan Jukkas....Såg ett spår av en pippi..och spår från fjädrarna när den lyft. Små spår av liv... :)

Så härligt att det börjar vara ljust ute så man kan fota...meeen fortfarande saknas solen..kan bara bli bättre...

//Veronica


SnöFyra










Fyra: "Titta jag fryser om tatten...!"




En gammal skoter mitt i allt...
Fyra:"HAALLÅÅÅ där inne....är det någon dääär?!"




Keron upptäcker sitt ödestigrna misstag..han har satt sig fel väg på skotern!! :S
"HeelleGuUU"




Min finaste Lillin :)




Keron




Curly-språng...




Fyra








Knasollen




Fyra apporterar pinne.....(ja, jag tycker det är kul å fota hehe)































Så tacksam över att Fyra är min!




Fyra: "mitte...du har en näsa!"




Keron




Flocken på väg tillbaks till bilen...älven i bakgrunden...



 

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0