Högbo bruk

Ja, i helg går Högbo uts av stapeln, jag har inte anmält, har inget där att hämta, sparar pengarna (vilka pengar?) till grannlandet Norge, samt Finnland.  Om både Bixie och Bentley blir BIR hjälper jag väll David att ställa iaf, vad gör man inte för det kära Podencofolket i knipa ;), hoppar, hoooppppaaaaar "tjuter Rimset", man hoppar. I sanningens namn vet jag inte alls vad han snackar om, men det är så, sådan är lösningen i Podencovärlden, hoppet, det gåtfulla, alltid uppskattade hoppet. När alla tassar är i vädret då kan under ske.

Är lite sliten och trött idag, jobbat sen sju, klev upp halv sex för att hinna med hundarnas morgonskötsel. MAT, det tycker Tuva är viktigt på mornarna och jag strör ut mat över lyan för att hon ska ha ngt att göra,  inte bara äta från en tråkig skål. Rimset äter inte på mornarna (tro mig jag har försökt), han ligger kvar i sängen, under täcket och orkar med näppe  lyfta huvudet från kudden (men bara för att demostrera att lampan BÖR släckas, samt att dörren faktist BORDE stängas, för att inte störa skönhetsömnen).

Tyvärr är jag tvungen att störa, dra ner åbäket från sängen och försöka övertyga honom om att det kan vara BRA att gå ut, för att morgonkissa å sådär. Tveksamt, VÄLDIGT tveksamt följer han mig, men ämnar den mesta tiden ute åt att sträcka sig, gäspa och sträcka sig igen.

Tuva är desto mer morgonpigg och har hunnit hoppa upp på tio bänkar och hundra stenar under de första två minutrerna, för att kanske, kaaaanskeeee den hundrade gången få en fjärdedels torkad frollic av snålmatte. Det där går inte Rimset på, torkat lever eller köttbullar, annars får det varaaa minsan.

Men nu ska vi ut till skogen för att plocka lite bär, svamp och rasta hundarna...........

välkommen höst!

 

Tuva


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0