Viltspår och Jaktträningshelg


I går var jag och Pia ute i 4 timmar efter jobbet...Pia gick viltspår med sina två flattar Casper och Minja, jag gick med Fyra och lade ut ett till Keron.

Fyras var 300 meter med två vinklar, utan blod. Det fick ligga två timmar innan jag gick med henne. Hon var väldigt säker, behöver bara utöka längden och få ned tempot en aning. Inga tapp, tog vinklarna utan problem. Kan tänka mig att hon blir ännu mer taggad med blod hela vägen...Satte ned henne ett par gånger nu under spåret -när tempot blir för högt, för att hon ska samla sina tankar. Kommer vara noga med att få ned tempot från början -tack Pia för dina värdefulla råd!

Jag och Pia lade Kerons spår i den mest oframmkomliga terräng, tät skog med små bäckar och diken. Lade utan blod, vilken jag kan tänka mig försvårar. Det fick ligga ca 15 timmar och var 350 meter med 4 vinklar.

Han klarade det utan några som helst problem, jag hade mest fokus på att hålla reda på mina fötter...Han hittade klöven exakt 15 minuter efter att vi gick på spåret  :)

Jaktträningskurs hela helgen med Keron...HÄRLIGT!!!

/Veronica


Keron
image161

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0