Midsommar för andra halvan av flocken

Midsommar, midsommar den mest sommriga högtiden av dem alla och det ska vara blommor och kransar, jordgubbar och grillning. Det ska vara sommriga klänningar och strö smultron upp på strån, det ska vara landet och midsommarstång och barfota på gräset.

Traditioner i all ära och visst ska hundarna få ståta med små kransar av blommor och blad men där slutar nog Gävleflockens midsommarfirande. Visserligen blir det dans, dans i skogen och höga hopp upp i luften, man gör vad man kan för sina älsklingar.

Jordgubbar har vi inte råd med, ingen grillning heller, sorry byrackor! Men kanske Konsum säljer billiga märgben ;)
Ut på landet, är det inte frågan om, har någon sett bensinpriserna, oj oj oj...... Så vi blir kvar i vår lilla tvåa i stan, men vi har varandra och det är ändå det som räknas. Jag ska ta mitt ansvar som husmatte och göra denna fattiga midsommar så bra som möjligt för oss.

Hur skulle den kunna bli dålig? För vi har varann........ 

//// Husmatte anna



Kommentarer
Postat av: eran mor

Midsommar i all ära, men, varför firar vi den? måste ha något med skördandet förr i tiden att göra ? Förr, när ni var små så tyckte jag att det var viktigt att fira midsommar, nu kan jag, som jag oxå gjorde, städa hela lägenheten och känna mig nöjd med att jag fick det gjort. Nä för mig är det nog viktigast att ni, Veronica och Anna är hemma under julen, som det alltid har varit, sova över hos pappsen och på eftermiddag hos moster och sen kvällen hemma. Om och när det traditionen bryts då kan jag nog sörja över en traditions som inte firas och jag hoppas verkligen att den aldrig bryts.

2008-06-22 @ 16:50:20

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0