Monter....

 
Vår trofasta monterhund Carlos höll stämningen och ska ha en STOR
elog för att ha varit så duktig alla dagar, det är storslaget!

 
Carlos, närbild

 
Här jobbar carlos med att charma folk =)

 
Rimset lånade ut hans IKEA fårpläd till montern och framför allt till Carlos (då han tog vilostunder då och då),
ngt som var högt uppskattat och nu vill Carlos ha en egen att mysa på hemmavid, faktist!

 
tavlan som hängde i mitten, målad av  Anna Siikavuopio Wagnsjö

 
Anubis bordet i vår monter....

 
Ena sidväggen, målningen är gjord av Anna Siikavuopio Wagnsjö och ska föreställa en podenco Ibicenco korthårshane

 
Andra sidväggen, med stjärnor, målningen är gjord av Anna Siikavuopio Wagnsjö

 
Monterbordet med rasinfo

 
montern från sidan, Podencomålningen längst fram är gjord av David Löfström

 
Vaadååå? Sprider vi ut oss? Uppsättning av montern på Fredag, På bild ses, David på bord, Sanna och slutligen Malin som trots inte har ngn egen Podenco hjälpte till att sätta upp montern, ett STORT TACK för det!!!

 
En stor miss, var att vi inte hade en stor skylt där det stod rasnamnet på =P Att våra hundar togs för Faraohund av de flesta, var väll därför att vänta. Suck! 
...................

OCH TILL NÅGOT HELLT ANNAT

.....


Malin och Anders ena katt på trimmbordet

 
Trimmtimme, till pontiacs fasa =/

 
men trimmas, det måste göras inför utställning,när man är såhär Hårfager

 
Lilla puppen "Mini" vill åxå trimmas, men har inte så mycket päls än =P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Rakade Azlan igår, gör det varje år med honom då han fäller så man blir galen. Så det passar bra att göra honom julfin tyckte jag =)

Träningen på Bruks går gick som smort, Rimset var en exemplarisk lydnadshund utan minsta tecken på att må dåligt, så därför kunde han inte läsas av..... vilket var både bra och dåligt....... Fler tester kommer, för att utvärdera honom !!

Tuva visade malin och Pontiac lite jaktträning, varken hon eller jag är några proffs inom det området men gammelgumman kan om hon vill =) Pontiac introducerades för dummien och tyckte det var en rolig omän lite konstig sak.

idag var Jag med Tuva och Rimset ute med Sanna och Colin på en lång skogspromenad, hundarna fick springa i två timmar och hittas nu vilandes på sängen och soffan.

Snart Jul, jag måste bli klar med mina målningar................. i vanliga fall skulle dom kostat upp till 2000kr, så jag hoppas de mina, blir nöjda över målningarna och inte tycker jag är snål som inte köper ngt annat............... lite orolig är man allt......  med all rätt =/

ha det /// Anna och Gävleflocken

Kommentarer
Postat av: eran mor

Jättefina tavlor........Rimmet pryder ju väggarna i Kirunahemmet oxå

2008-12-09 @ 18:53:33
Postat av: Malin

Va kul att lilla Bosse (katten) fick vara med i din blogg :) Tack själv Anna för att jag fick följa med och se lite bakom kulisserna på utställningen, men jag törs inte säga att jag kan göra det igen ;)

2008-12-09 @ 22:42:35
URL: http://redheadz.blogg.se/
Postat av: Veronica

Så läckra tavlorna var!! :)

2008-12-10 @ 11:10:51

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0