Löp & Tassont

Fyra har börjat löpa i går! Hon har blivit en STOR sjEJd...Tränade med Pia och Minja, kändes riktigt bra -långa linjetag...en tjej som lyssnade på matte och sprang rakt på dummin (50meter?) trots att vi suddat ut minnesbilden med transporter. Hon förstår närssöksignalen bra, värsta farten in och lämnar av fint till mig. Är ju ändå så glad att just hon är min!

Keron har sin tass i bandage i några dagar, går på pencilin och rimadyl -klo som blivit infekterad. Ja, det var ju lägligt till detta underbara väder...vill ju vara ute och träna i timmar nu! Dessutom tråkig uppvärmning inför vår jaktkurs nästa helg...Fyras jaktkurs, näst-nästa helg ligger verkligen i farozonen...hon kommer troligen vara i höglöp då och får inte delta.

Och i går har Andreas (Pias pojkvän) satt in hundgallrerna, vid bakluckan och mellan bagage/baksäte, i bilen...i min nya kombi... :) Supermycket tack till Andreas!!! Värsta hundbilen...härligt!

Nu ska jag arbeta intensivt, så jag kan åka ut och träna...bara vara...Har ju trots allt gamla damen (Lillfrida) och valpen (Fyra) som kan tränas...Lillgubben (Keron) får "bara vara mé"...! (Kaninen får stanna hemma...men snart är det dags för honom med skutt-tur i gräset också..)

/Veronica



image88





Keron
image89



Lillfrida
image90



Fyra
image91



Milton
image92

Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0