Varghatet - statligt påfund...


                                                    Protester från hela världen!






                                                          varghatet - statligt påfund




På tal om något annat, fast ändå inte, för någon dag sedan skulle två tjejjer hällsa på huskiesarna, dom frågade gång på gång "är du sääääker på att det är hundar". De trodde på allvar att jag gick omkring med två vargar på promenad. De flesta barnen häromkring är rädda för hundar, omän nyfikna, de vill gärna klappa ändå. Jag försöker se det som en god gärning att lära barnen hur man närmar sig en hund, å när Huskiesarna har smält deras hjärtan, Elvira upp och ner åh blir kliad på magen, Duni som sitter tätt intill och blir klappad på ryggen, så har dom nog kommit ett steg närmare att bli av med hundrädslan.

När vi gick vidare ropade några pojkar från skolgården "Där är sånna där Isbjörnshundar, Isbjörnshundar, kolla" Tydligen är inte alla barn som jag var i den åldern som ägnade fritiden åt att bläddra i rasböcker, när man lärde sig, lästes rasbeskrivningar, rasernas historia var extra roligt att läsa. Alla hundtokiga har har väll "lekt" välja en ras från varje, eller slumpvis vald sida, vi tog det på största allvar och motiverade våra val väl.  Mina tio i topp raser var om jag inte minns fel: Spinone, Bracco Italiano, Siberian Husky, Podenco Ibicenco, Alaskan malamute, Canaan dog, Canadian Eskimo Dog, diverse vinthundar, diverse vall, herde, brukshundar, Pyreneerhund....   

/ A

 


Kommentarer

Dela gärna din åsikt eller lämna ett tassavtryck, alla kommentarer kommer besvaras här på bloggen!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0